Hellingzweef meeting 2004 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok jongens,
Ik kom ook.
Feq: 40.585 , 40.675
Martin kunnen we ergens afspreken dan kunnen we samen rijden. Ik weet dit niet zijn.

Groeten,
Michaël

hallo
De frequenties 40.625, 40.585 zijn niet bekend in NL
40.675 is kanaal 51

Voor deze frequenties graag zelf een duidelijk bordje voor op antenne en/of voor het freq.bord dat Joost maakt meenemen, om verwarring te voorkomen.

groeten, robert :)

Robert,
Frequentie 40.585 is geslepen en buitenband eigenlijk.(illigaal) Hoe zit het bij jullie met Zend apperatuur. In belgië is dit afgeschaft (RTT van vroeger). Maar heb geen benul in Nederland. Ik wil natuurlijk niet voorkomen dat ik een boete aan mijn broek heb hé.
Ik zorg in ieder geval dat ik iets duidelijk zichtbaar aan mij antenne bind.
Kan je een plaatsbeschrijving doormail waar dit door gaat. spaart mij een hoop zoekwerk.

Groeten,
Michaël.

Michael

Het meest voor de hand liggend is als je apparatuur hebt gekocht die in je eigen land is toegelaten, dit ook in andere landen toegelaten zou moeten zijn.

Ik hoor wel eens dat bvb de lokale koddebeier in een of anders Frans dorp er wel eens over valt als we met de 35Mhz zenden en in Frankrijk de 71(?) normaal is.
Maar dat schijnt uitzondering te zijn.

Hoe zou je in een land anders internationale wedstrijden kunnen organiseren? Iedere deelnemer een nieuwe band(module)/ontvangers plus een zooi kristallen aanschaffen?

Ik gebruik altijd de auto als vergelijking, ik rij naar Duitsland met een in Nederland toegelaten auto, Ik betaal HIER belasting en verzekering. Mijn auto hoeft aan de grens (gelukkig) geen nieuwe TÜV keuring te ondergaan, noch moet ik een Duitse verzekering aanschaffen of daar wegenbelasting te betalen.
Ook al zou de TÜV keuring een totaal andere opzet hebben als de Nederlandse APK, dan noch hebben ze het recht niet mij te weigeren.

Op modelbouwgebied zijn er volgens mij nooit afspraken over gemaakt met de IVW, misschien een schone taak van de KNVvL daar duidelijkheid in te verschaffen.

Als dat ene kristal ook in België geen toegelaten kristal is, dan kun je dat beter niet meenemen naar Zoutelande denk ik en dat beperken tot je plaatselijke veld als je bestuur daar geen bezwaar tegen maakt.

Even uw aandacht op het volgende.
Ik lees hier : Zondag 3 Oktober, 11:35 Laag bij de getijde een paar pag. terug. Dit wil zeggen dat het om 11.35 op zijn laagste staat? Als dat zo is, dan kan je beter voor die tijd al vliegen, want daarna komt het water terug op, of heb ik dat fout? Ik probeer er zeker voor die tijd te zijn.

Greetings
moi

@ Richard
:offtopic:
op internationale wedstrijden gebeurt het soms wel dat je de frequenties die in dat land gelden moet gebruiken.
Zo weet ik dat het Belgische F5B team grote moeite gehad heeft om de juiste zendmodules vast te krijgen of ze konden / mochten niet vliegen.

heb vandaag rap een weasel-lookalike ineen gestoken:
weasel.jpg

(ja ik weet het; onderbelicht..)

Morgen eventueel eens naar zeeland rijden om te testen...

Adios en zeker tot de 3e als het weer meezit!!
Maarten

Ik moet die dag helaas ( nou ja, 't is een hele leuke baan...)werken en kan dus niet tegelijkertijd in Zeeland samen met jullie op een duintop staan. Dus Richard kan 78 gebruiken.

Maar er komt een volgende keer.....toch?

Nee, wel LB (motor) combat. Op het topje van een van de laatste mijnsteenbergen bij het vliegveld Zwartberg heeft de Belg Jan Odeyn (hij is de onbetwiste meester van de freestyle LB, met o.a. prophangen) een hele spectaculaire vlucht gemaakt. Inplaats van een normale staande acht kon hij 3 loops op elkaar zetten zodat de kist onder hem langs vloog...
Een waardige afsluiting van enkele decennia LB vliegen aldaar...

Wat zijn de mogelijke locaties voor onze meeting?

Er is alvast Zoutelande vermeld in dit draadje... Zijn er nog uitwijkmogelijkheden die niet te ver van Zoutelande liggen voor de andere windrichtingen?

Bij wind uit het zuiden kan er dacht ik ook bij Burgh Haamstede gevlogen worden.. toch Theo?

6310.jpg

Voorspelling nu ZW4 voor zondag :)

Bij Burgh Haamstede kan je bij zuidenwind best vliegen, alleen zijn de duinen daar niet zo hoog en mooi als in Zoutelande. Bij zuidenwind moet je dan het stukje strand/duin hebben tussen de Oosterscheldedam en de asfaltpunt die het strand in tweeen splitst.

Je kan daar vanuit het zuiden komen via de Oosterschelde dam. Dan direct als je de dam overbent de richting westenschouwen volgen. Na verloop van enkele kilometers krijg je dan de rotonde bij de strand overgang naar het hoofdstrand. Op die rotonde neem je de 2de afslag. Na enkele honderden meters staat er rechts een bord bij een weg naar rechts welke wijst naar het strand. Als je deze weg volgt dan kom je bij een parkeerplaats bij de Punt. Vanaf die parkeerplaats is het een klein stukje wandelen over het duin heen en je bent op de mogelijke vliegplaats.

Joost zei:
Bij wind uit het zuiden kan er dacht ik ook bij Burgh Haamstede gevlogen worden.. toch Theo?
Met grote stelligheid beweerde je eerder dat er met zuiden wind op Burgh-Haamstede "wel degelijk" ge-hellingt kan worden. Heb zowat heel zeeland gezien op zoek naar de ultime surfspot, en kan je vertellen, op BHaamstede is de wind pal sideshore van links... :pim: Jep, heb een compas :)

Met zuid kan er wel leuk gevlogen worden op Westenschouwen, net ten westen vd stormvloedkering (zeg nooit oosterscheldedam tegen een zeeuw, huhuh) Bij voorkeur rond laag tij. Hier en daar wat wandelaars, maar bankjes bovenaan de trap.

groeten, robert :)

:oops: Voor mij als Limburgse toerist in Zeeland valt Westenschouwen onder Burgh-Haamstede. Helaas ben ik er maar enkele keren op vakantie geweest (Camping Blomshoeve en afgelopen jaar Camping Rozenhof) en ben ik er niet zo precies bekend als jullie Zeeuwen. In mijn eerdere verslag gaf ik ook al aan dat het naast die Oosterscheldedam (voor de Zeeuwen stormvloedkering) :wink: was. Dus hierbij mijn excuses als ik enkele plaats namen niet correct benoemd heb.

Afgelopen zomer toch een avond lekker kunnen vliegen daar en enkele jaren geleden op het 3de fietsenstrand :nosmile: (toeristen benaming) lekker met westenwind kunnen vliegen. :thumbsup:

Door persoonlijke omstandigheden ben ik zondag verhinderd.

Maarten Zanders, kanaal 51/53 (40MHz)
Dirk kanaal 61, res. 67
Henk Struijk kan 64
PascalVO kanaal 67
Nico van Kooten 69
Theo Coenen kanaal 71 en als reserve 66 of 80
Roy Brown 72
David Wielemaker, kanaal 72
Benvlieggraag kan 72, reserve 82
Robert de Romph kan 74 (zenderkristal heeft wat storing op kanaal 64 maar wordt aan gewerkt )
Richard Branderhorst 74,64,78
Joost kan 75, reserve 62
Bob Hopman kan 77
Bruno van Hoek lijn 78
Peytr kan 79, reserve 68

Hopelijk staat de wind uit de goede hoek voor jullie.

Hans

robert zeeland zei:
Met grote stelligheid beweerde je eerder dat er met zuiden wind op Burgh-Haamstede "wel degelijk" ge-hellingt kan worden.
Je mag me best quoten, maar doe het dan wel volledig ;)
Ik weet 99% zeker dat ik geschreven heb dat je daar 'wel degelijk schijnt te kunnen hellingen'
Lees je pm/sms nog maar eens na ;)

Uit Theo's verhaal begrijp ik dat het dus eigenlijk geen geschikte locatie is om met een grote groep mensen te gaan staan?

Jammer dat jullie verhinderd zijn Hans en Bruno

Eerst maar eens afwachten wat het weer doet :?

2 modellen klaar voor zondag, en bij goed weer proberen we te vertrekken rond 07:30 uur en dan zijn we rond 10:00 uur bij Zoutelande.

De "slope" TZagi (een Tzagi 400 zonder motor) en mijn al tig jaren oude Plank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back