Hellingzweef meeting Nederland?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Laurens heeft naar alle waarschijnlijkheid nog geen hellingzwever..

12 okt 2003 mij ok, bij niet al te veel vochtigheid van boven.

12-10-2003 staat genoteerd.

@Laurens, ik heb vroeger in Oegstgeest gewoond, mijn vader, broer en zus wonen er nog ( Vincent van Goghlaan en Jan Steenlaan ).
Ik kan je zonder problemen ophalen en dan kan je meerijden. Met een beetje geluk heb ik dan zo'n 3 vliegtuigen klaar om mee te hellingzweven. Dan kan je er daar 1 van proberen om mee te vliegen. Die is van EPP, dus (bijna) onverwoestbaar ( WEASEL, zie forum!! ). En ook door beginners goed te vliegen, dus ook goed voor jou en mij Laurens.
Leg dit voorstel/aanbod alvast even voor bij je ouders, of die ermee akkoord gaan, of misschien wil je vader wel mee? Of anderen daar uit de buurt?

Om nou te voorkomen dat we daar zometeen allemaal met dezelfde frequentie willen gaan vliegen heb ik alvast op www.hellingzweven.nl onder het tabblad "WAT" onderaan een frequentielijst gemaakt die aangevuld kan gaan worden. Zo kan iedereen daar zijn/haar frequenties en reserve frequenties kwijt en als je wilt nog meer, ik dacht aan een plaatsnaam wanneer mensen met elkaar mee willen rijden.

Groetjes,

Bob

Ik heb met eigen ogen gezien dat ze verwoestbaar zijn. Daar hoef je je niet zo'n zorgen over te maken :wink:

Nu nog ff mn ouders overhalen, dat lukt vast wel.

@Hans, heb je toevallig een plaatje van de zwever?

Groeten Laurens

Is het in de duinen goed te vliegen met de (iets) grotere modellen?
Ik wil m'n Solution (Simprop) meebrengen maar weet niet of het met z'n 2m70 wel gaat... Geschikter lijkt me zo'n klein fun modelletje.

In het duitse blad Aufwind stond ooit het plannetje van de germania2.. een leuk zwevertje voor op helling leek me. Iemand hier ervaring mee?

Hi Maarten,

:off topic: maar goed ;) 2,7m gaat daar nog wel goed hoor. Op www.BIGGS.nl staan volgens mij filmpjes met nog veel grotere modellen bij Zoutelande! Die van de ASH26! :/off topic:

:off topic: CORRECTIE ziet er niet uit als Zoutelande... :/off topic:

Gaat trouwens goed met de frequentielijst!!!

Groetjes,

Bob

Heel misschien als ik kinderopvang geregeld krijg kom ik ook die kant op om mee te zweven in Zoutelande.

MZanders eventueel kunnen wij dan samen die kant op gaan.

Bob zei:
Hi Maarten,

:off topic: maar goed ;) 2,7m gaat daar nog wel goed hoor. Op www.BIGGS.nl staan volgens mij filmpjes met nog veel grotere modellen bij Zoutelande! Die van de ASH26! :/off topic:

:off topic: CORRECTIE ziet er niet uit als Zoutelande... :/off topic:

Die ASH is mijn schaalbak 1/4 en de locatie is iets verder dan Zoutelanden. Doordat de wind iets gedraaid stond heb ik de dijk van Domburg moeten kiezen. Een metertje of 5 / 6 hoog, maar met een 4bf goed te vliegen met een bak van rond de 5 kilo. Zoutelande is idd heel geschikt om te hellingen maar even een waarschuwing hier....Er vliegen ook Delta's en parrapenters en die nemen de hoogste top voor hun rekening. Mandragende toestellen blijven we ALTIJD uit de weg, dus kies ik steeds voor de duintop ernaast en zorg dat ik nooit in hun vlieggebied terrecht kom. Er is steeds blijk gegeven van een goede verstandhouding.
Verder moet je ook weten dat je best op het strand land bij LAAG water. Dan moet je de trap af, al vliegend, waarna je een heel strand hebt om je kist te landen. Bovenop de duintop is het a: zeer smal, b: zeer harde ondergrond.
Heb je verdere info nodig ocver het vliegen op die bult vraag je het maar.
Martin
www.biggs.nl

getij 12 Okt 2003:

Code:
12/10/2003  03:45  HW  220 cm
12/10/2003  10:00  LW -150 cm
12/10/2003  15:56  HW  222 cm
12/10/2003  22:26  LW -170 cm

10 uur 's ochtends dus laag... en om 16:00 weer hoog.

:banana: :lol: Há, Laurens, nu kan ik even moderatortje spelen!!!!!! :banana:

ZIE ZOEKFUNCTIE VAN HET FORUM.

Er staan ook wat foto´s in de fotosectie. en posten van Micha ( ook uit Zandvoort )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back