Hellingzweef plekken in Nederland/Belgie.

Discussie in 'Hellingzweven' gestart door Theo Coenen, 28 jun 2005.

  1. knikvleugeltje

    knikvleugeltje In Memoriam

    Lid geworden:
    13 feb 2006
    Berichten:
    1.699
    Locatie:
    Tweede Exloërmond
    Misschien neem ik de Cany van Paf mee (100 cm):

    [​IMG]

    Ook deze is wellicht goed te doen: (met ietsje meer wind)

    [​IMG]

    Taco.
     
  2. E-Zwever

    E-Zwever PH-SAM

    Lid geworden:
    27 feb 2005
    Berichten:
    90
    Ik las een mooi bericht op en Duits forum.

    "Kulttreffen auf Kuhgehren wg. Lawinengefahr abgesagt"

    Bijeenkomst is afgelast in verband met lawinegevaar door de sneeuwval!!!
    En wij maar klagen dat het weer hier slecht is.

    E-Zwever.
     
  3. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.984
    Locatie:
    Zwolle region
    Ben afgelopen week op verkenning geweest op de Sint Pietersberg (omgeving Maastricht). Aan de zijde van waarbij je uitkijkt op Kanne (richting Belgie) ligt een mooie helling waar pas geleden de ergste opstakels (bomen) uit de weg zijn geruimd.

    Veel ruimte om te vliegen en zeker met een westenwindje verwacht ik dat het daar uitstekend hellingzweven is. (Nu maar wachten tot m'n eigen bouwprojectje voor de helling voltooid is.)
     
  4. PascalvO

    PascalvO

    Lid geworden:
    26 jun 2003
    Berichten:
    756
    Locatie:
    Echt
    Leuk! Moet ik ook nog maar eens gaan kijken.
    Enkele jaren geleden kon ik niets vinden op de Sint Pietersberg.
    Is deze plek wel vrij toegankelijk?

    Vroeger had ik ook een plek in Maastricht waar je met wat kleinere modellen goed uit de voeten kon. Maar dat was eigenlijk geen openbare plek.
     
  5. ik weet dat er bij westenschouwen gevlogen kan worden. ik heb 2x een tweetal mannen gezien die bezig waren met vliegen. maar bij ons in westenschouwen ( wij hebben er een vakatiehuisje) denk ik toch niet dat ik de juiste spot gevonden heb. kan iemand mij mischien vertellen waar er dan gevlogen word. ik dacht altijd bij de trap, de strandovergang bij de rotonde.
    mvg auke
     
  6. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Bij Westenschouwen kun je redelijk tot goed hellingzweven aan De Punt (strandje naast de dam) en bij het laatste fietsenstrand. Vanaf de rotonde achter de duinen langsfietsen richting uitkijktoren. Dan kun je bij de laatste strandovergang heel goed hellingzweven. Hou wel de windrichtingen in de gaten. Op beide plekken heb ik al staan zweven. Ga aub niet bij de rotonde aan dat drukke strand staan vliegen. Zeer zeker niet als er veel strandvolk is. De andere plekken zijn veel minder druk.
     
  7. ok bedankt. ik dacht ook al dat het niet verstandig zou zijn om bij de trap bij de rotonde te gaan vliegen, gezien de hoeveelheid mensen.
    bedankt
     
  8. ok bedankt. ik dacht ook al dat het niet verstandig zou zijn om bij de trap bij de rotonde te gaan vliegen, gezien de hoeveelheid mensen.
    bedankt
     
  9. sandrover

    sandrover

    Lid geworden:
    24 mei 2006
    Berichten:
    67
    Is het mogelijk in België om vanaf de mijnterrils (Beringen, Winterslag...) te zweven?
     
  10. kris_geusens

    kris_geusens

    Lid geworden:
    14 aug 2003
    Berichten:
    544
    Locatie:
    Begijnendijk (B)
    Het is mogelijk maar naar het schijnt verboden.
    u doet daar de plantjes en de vissen kapot.

    Kris
     
  11. sandrover

    sandrover

    Lid geworden:
    24 mei 2006
    Berichten:
    67
    Plantjes, daar kan ik inkomen; maar meestal vlieg je daarover heen. Vissen ben ik op een mijnterril nog niet tegengekomen, tenzij sardines in een lunchpakket.
     
  12. kris_geusens

    kris_geusens

    Lid geworden:
    14 aug 2003
    Berichten:
    544
    Locatie:
    Begijnendijk (B)
    :lol: dat staat zo toch altijd in de standaardbrieven die je krijgt als je om milieuredenen op een bepaald terrein geen vliegplein mag leggen...


    het schijnt dus gewoon niet te mogen.

    Kris
     
  13. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - België - EBZW
    Op de terril van Winterslag lagen tot 3 jaar geleden 3 vijvers. Nu is er nog een kleintje halfweg de terril en eentje aan de voet. Maar je moet inderdaad al een hele held zijn om een vis dood te vliegen! 8O
     
  14. Maarten Zanders

    Maarten Zanders

    Lid geworden:
    12 jun 2003
    Berichten:
    741
    Locatie:
    Gent (B)
    rond mijnterrils:
    - in Eisden (maasmechelen, langs de 'village'): deel wordt uitgebaat als recreatiegebied en je kan er voor €1 gaan wandelen. Heb de vriendelijke man ooit gevraagd of ik eens mocht komen vliegen, hij had er blijkbaar geen probleem mee. Jammer dat alles daar zo begroeid is... De andere helft - privé terrein - is dan weer iets geschikter maar daar hebben ze mij al eens 'betrapt' en vriendelijk verzocht weg te gaan.
    - Zolder: goed te vliegen maar wel oppassen in het broedseizoen. Ook niet als een zot de helling op en af lopen want dan beschadig je idd een en ander. Geldt ook zo voor bvb zoutelande.
    - winterslag/beringen: staan nog op mijn 'to fly' lijstje...
     
  15. sandrover

    sandrover

    Lid geworden:
    24 mei 2006
    Berichten:
    67
    Ik woon niet zo heel ver van Beringen af. Als ik terug ben uit verlof (na 12 juli) ga ik eens op verkenning. Je hoort nog van me.
     
  16. sandrover

    sandrover

    Lid geworden:
    24 mei 2006
    Berichten:
    67
    Ben vanavond een kijkje gaan nemen op de terril in Beringen. Dit lijkt me een uniek plekje om aan hellingzweven te doen. De terril bevat tussenhellingen, van waaruit je de meeste windrichtingen aankan. De top ligt op 135 meter, 100 meter boven de omgeving.
    Mijn Calimero gaat een van de volgende avonden een kijkje nemen vanuit de hoogte.
    Wie geïnteresseerd is kan me een mailtje sturen en dan bezorg ik je de gps-coördinaten van de ingang.
     
  17. 99kris

    99kris

    Lid geworden:
    1 okt 2003
    Berichten:
    103
    Locatie:
    Belgie/zwartberg
    Hallo vrienden piloten,

    wij ( een 6 tal) gaan de laatste jaren in zolder op de terill vliegen.
    Maar vandaag is er een mevrouw ons vriendelijk (lees met lichte drang) komen vragen van ermee te stoppen. De terill van zolder en de grote terill van beringen zijn eigendom van het vlaams gewest, en er mag niets recreatiefs gedaan worden (alleen mag je er wandelen). De volgende keer als ze ons daar zien, dan gaat het geld kosten.

    Mvg Kris
     
  18. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - België - EBZW
    Inderdaad, de meeste terrils zijn tegenwoordig ingekleurd als natuurgebied waardoor er geen recreatie op mag plaatsvinden. Zo ook de terril van Winterslag waar ik woon. Uitzonderingen (tijdens het weekend en op feestdagen) worden wel toegestaan voor paragliders. De terril is goed te bevliegen bij N tot NO.
     
  19. knikvleugeltje

    knikvleugeltje In Memoriam

    Lid geworden:
    13 feb 2006
    Berichten:
    1.699
    Locatie:
    Tweede Exloërmond
  20. 2F@st4U.:[BE]:.

    2F@st4U.:[BE]:.

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    946
    Locatie:
    Herentals, BE
    Is het ook niet mogelijk van de bult aan de Ski piste in Landgraaf te benutten .... ligt toch ook mooi hoog
    Met kleine zwevers moet dit zeker te doen zijn. Denk ik.

    ... al 100x geweest om te gaan snowboarden maar nog nooit overwogen en in het rond gekeken of het daar mogelijk is van te vliegen.

    MvG

    Tim
     

Deel Deze Pagina