knikvleugeltje
In Memoriam
Tijdens het hellingzweven afgelopen zomer (en daarna ook) kon ik 'hellingzweven' boven het strand en de vloedlijn.
Ik gebruikte een 2,5-meter zwever van Carrera met zo'n kunstof romp.
Dus met een echt 'zweefprofiel'.
Wat mij opviel is dat ik niet boven de duinen hoefde te zweven, maar zoals gezegd ook boven het strand.
Net boven de vloedlijn liep het stand wel wat op, maar meer als 2 tot 3 meter was dat niet (denk ik).
Hier 2 foto's van de plek:
De 2e foto laat wel zien dat het strand iets oploopt, maar niet veel.
Bij windkracht 2 tot 4 kon ik goed zweven, dus hoefde ik niet boven de duinen.
Was de opwaartse stijging van de lucht zelfs boven de vloedlijn al zo groot dat ik daar kon zweven? Of gaat er ook een andere theorie op, n.l. dat wanneer de windsnelheid groter wordt, en dus de lift ook, dat je op een punt kont dat je alleen op windsnelheid kunt zweven?
De voorwaartse snelheid wordt dan wel kleiner, maar ga je 'diagonaal' zweven, dus schuin, net als de meeuwen, dan houd je snelheid.
Of is dit UTOPIA? Ik ben benieuwd, misschien stel ik wel weer een domme vraag.....
Plaats hierna ook maar je 'strand-zweef-foto's' (of video)
Gr.
Taco.
Ik gebruikte een 2,5-meter zwever van Carrera met zo'n kunstof romp.
Dus met een echt 'zweefprofiel'.
Wat mij opviel is dat ik niet boven de duinen hoefde te zweven, maar zoals gezegd ook boven het strand.
Net boven de vloedlijn liep het stand wel wat op, maar meer als 2 tot 3 meter was dat niet (denk ik).
Hier 2 foto's van de plek:
De 2e foto laat wel zien dat het strand iets oploopt, maar niet veel.
Bij windkracht 2 tot 4 kon ik goed zweven, dus hoefde ik niet boven de duinen.
Was de opwaartse stijging van de lucht zelfs boven de vloedlijn al zo groot dat ik daar kon zweven? Of gaat er ook een andere theorie op, n.l. dat wanneer de windsnelheid groter wordt, en dus de lift ook, dat je op een punt kont dat je alleen op windsnelheid kunt zweven?
De voorwaartse snelheid wordt dan wel kleiner, maar ga je 'diagonaal' zweven, dus schuin, net als de meeuwen, dan houd je snelheid.
Of is dit UTOPIA? Ik ben benieuwd, misschien stel ik wel weer een domme vraag.....
Plaats hierna ook maar je 'strand-zweef-foto's' (of video)
Gr.
Taco.