Hellingzweven mogelijk met Wolf K10 incl. motorisering?

Rob

Forum veteraan
Ik zoek een goed model voor stunten op het strand met redelijk wind en hellingvliegen. Ik zie dat de Wolf K10 vaak wordt genoemd als goed vleugelmodel voor hellingvliegen maar dan waarschijnlijk zonder motorisering.

- Is de Wolf K10 met motorisering ook geschikt als hellingzwever en is een klapprop dan aan te bevelen?
- Zijn er nog andere modellen voor mijn doel geschikt?

De K10 zie je inderdaad regelmatig aan de helling. Gemotoriseerd zal hij het ook wel doen, hoef je wat minder lood toe te voegen. Klapprop kan, maar regelaar met rem erop moet ook kunnen. Of gewoon de prop er helemaal af halen als je hem aan de helling gebruikt.
Overigens kan een motor weleens nuttig zijn. Het heeft mij al enkele keren behoed voor een achter-het-duin landing.

dt vroeg ik mij ook af..
ik heb nu een swift met een motor en een lipo :1700 mah 3 cells (140 gram )
en we gaan naar renesse op vakantie (dus duinen en wind..)
kan dit dan ok nog ? ook kwa gewicht met z`n zware lipo enz..
ik vind het niet erg om eventuuel gas bij te moeten geven met het vliegen... :P
of kan je dan net zo goed op het strand gaan vliegen ?

Heb nog nooit aan hellingvliegen gedaan en wil op de Cap in noodgevallen op de motor nog iets kunnen redden. Wanneer ik het hellingvliegen wat beter beheers kan ik de motor dus gemakkelijk demonteren, ideaal :D .

Maakt het nog uit welke spanwijdte ik kies of vliegen ze allemaal vergelijkbaar?

@Niek: het begint eindelijk weer een beetje te komen, ben een beetje begonnen met m'n hobbyzolder kindvriendelijk te maken :P ...

Wat extra gewicht is bij het hellingzweven niet zo'n probleem. Maar je hebt wel meer wind nodig om boven te blijven. Bij weinig wind kan je altijd nog de motor af en toe gebruiken.

Als je meer wilt gaan hellingzweven zal je al snel tot de conclusie komen dat je meerdere typen modellen "nodig" hebt.

De prop zal natuurlijk veel weerstand geven, is het daarom een optie om hier een klapprop voor te gebruiken?

Back