hellingzwever ontwerp

Discussie in 'Hellingzweven' gestart door eclipse86, 1 feb 2016.

  1. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.581
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    Hallo,
    ik heb veel ervaring met rc vliegen mag ik wel zeggen, maar ik heb nog nooit aan hellingzweven gedaan.

    nu zouden we in augustus eens gaan hellingzweven met de club, em mss wel wat vaker. er zitten enkele ervaren hellingzwevers bij maar de rest heeft dit nog nooit gedaan.
    daarom zoeken we nog een gemakkelijk el cheapo model om te bouwen(geen zagi). graag wat acro.

    nu heb ik voor de bouwers onder ons ook wat zitten kijken naar wat modellen en ben tot hetvolgende gekomen.

    je hebt de quark 2m en de micro quark 1m20, beiden zien er super uit en vliegen blijkbaar ook zo, kitjes kun je hier verkrijgen:
    http://www.islandmodels.ie/index.php/sports-gliders

    [​IMG]

    prijzen vallen mee maar je hebt nog heel wat materiaal nodig. bovendien denk ik dat de kleine net wat te klein is, en de grote net wat te groot/duurder voor vele leden.


    er kunnen koolstofbuizen gekocht worden bij hobbyking van 750mm lang, dus ben ik beginnen tekenen aan dit model met 2 vleugelhelften van 750mm lang.
    rudder is groter dan oorspronkelijk, en de romp is ook een klein beetje aangepast zodat deze uit een balsa plank van 100mm kan, hetzelfde voor het hoogteroer.
    ik ben al tot hetvolgende gekomen.
    [​IMG]

    de romp volledig klaar
    rood is 3mm balsa
    geel is 3mm liteply
    groen is 5mm balsa(in vorm geschuurd)
    blauw 1,5mm/2mm gfk of multiplex

    De romp zou met dit ontwerp denk ik ook elektro uitvoerbaar zijn (spinner en prop eraf, en een gewone neus over de motor en je hebt een hellingzwever zonder prop) omdat we op de club ook zouden kunnen vliegen???

    kosten zijn zo laag mogelijk gehouden, alles kan gefreest worden. romp is op te bouwen zonder plan.

    de vleugels: hier loop ik wat vast

    [​IMG]