Hellingzwevers Vlaanderen verzamelt U! // De Schorre (Boom)

eric_laermans

Vriend van modelbouwforum.nl
PH-SAM
Ben vanochtend voor 't eerst wezen hellingzweven in recreatiegebied 'De Schorre' gemeente Boom (B). Het is mij zeer goed bevallen! Er zijn goede landingsmogelijkheden zowel bovenaan als onderaan de helling.

Voor verdere info:

http://www.fbvl.be/sites/boomn.htm

Liefhebbers, PB me even als je de komende dagen (of wellicht vanavond) gaat vliegen. Het is altijd leuker met een aantal dan alleen! 8)

hey,
ben er ook al enkele malen gaan hellingvliegen.

tijdje geleden nog met een 3meter zwever maar de wind zat niet echt goed en heb het maar bij 2 vluchtjes gelaten.

meestal vlieg ik er met een kleine bug of een vario fly.

greetz

ik dacht er deze week ook eens te passeren, maar weet nog niet welke dag, het zal ook van de wind en het weer afhangen.

Ben jij je gaan aanmelden zoals beschreven in de link die je geeft ?

Kris

Zoals in het voormelde linkje te zien is:

http://www.fbvl.be/sites/boomn.htm

ZO - Z - ZW - W

Dat is een behoorlijke range, mede te danken aan de komvorm van de helling. Mijn (balsazwever) Dandy II had het prima naar z'n zin bij windkracht 4-5 Bft. Voldoende landingsmogelijkheden bovenaan de helling en uitloop onderaan.

op de site van de parapenters/deltavliegers is het me een beetje onduidelijk of het nu ZO-Z-ZW-W is of NW-N-NO-O, ik gok (en hoop een beetje) op het eerste...

Kris

Vandaag eens de helling gaan verkennen, weinig wind maar VEEL REGEN, mini wolkbreuk, ziet er inderdaad niet slecht uit, naar mijn mening zal het toch 3 a 4 bf moeten zijn.
voor de gps is de straat DIRKPUTSTRAAT op de parking van de deltavliegers, anders moet men een flinke wandeling maken.

Ik heb er deze namiddag gevlogen, ik had het beter niet gedaan, er waren een stuk of 4 parapentes aan het 'proberen' (meer kan ik het echt niet noemen;-)) en net boven één van die schermen heb ik een windstoot gepakt die mijn model deed omslaan en tegen de helling kwakken, gevolg: inpakken en thuis plakken... 'k heb de rest van de modellen dan maar in de auto gelaten :-( volgende keer beter want het is zeker de moeite als de wind goed staat.

Kris

enkele dagen geleden nog eens gaan hellingvliegen in de schorre,
3- 4bf heerlijk. heb er vluchtjes van een half uur kunnen maken met een 1.8m zwever.

volgende keer als ik er eens ben zal ik eens een paar foto's van de helling maken.

voor de mensen met google earth
51°05'29,97'' N
4°23'08,99'' E

kan ik altijd terecht in Boom ? moet er gereserveerd worden ? wat kost het om daar te vliegen ? eerst aanmelden en dan naar helling gaan ? misschien ga ik zaterdagvoormiddag eens, gaat er iemand mee ? heb een electrozwever, mag dat daar ?
merci,
Jan

Als het droog is wil ik ook wel langs komen ... Zal echter in de late voormiddag zijn.

Vrijdag een trouwerij. dus toch een beetje slaap zien te verzamelen.

Back