hellingzwevertje; klein en wendbaar

het waait hier nu weer lekker hard, en de enige mogelijkheid tot vliegen is nu op de dijk :o

nu zoek ik een klein wendbaar zwevertje, het moet niet te licht zijn, want dan wordt hij over de dijk geblazen...

het is niet zo'n hoge dijk, dus moet hij ook niet te groot worden (pibros is aan de krappe kant) (spanw <100cm)

het liefst zo simpel mogelijk, en bestand tegen vage landingen... :roll:

omdat het voor op de dijk is, maakt gewicht niet zo heel veel uit, dus eventueel een motor???

(hellingvliegen met een holiday, is dat mogelijk?)

weet iemand toevallig zo'n soort model?
zo niet, dan ontwerp ik zelf wel wat ;)

hellingen

Joost ik vermoed dat het een beetje standaard dijk is...metertje of 6 hoog...
Je kan daar met eender wat op vliegen als het een beetje deftig wil blazen, maar je vliegt wel kritisch...dwz alles dichtbij en niet echt hoog.
Je haalt wel het dubbele van je dijkhoogte, zonder meer. Ik vlieg regelmatig op dijken, ik heb er zelfs mijn schaalbak op ingevlogen, wat je begin volgende week kan zien op mijn site. Een en ander heb ik uitgelegd op de pagina helling, met foto om te illustreren wat ik bedoel.
Electro heeft zo zijn voordelen...als je eens te kort komt heb je de motor nog hé...
:wink: Martin

Hee Joosty,

Het vliegen met de Pibros gaat dus wel goed?! Leuk om te horen!

Heb je al een materiaalkeuze gemaakt voor je volgende model?
Ik neem niet aan dat je een al te duur model wilt? Dus niet TE klein (anders worden de RC componenten zo duur)!
Als je met de pibros kan vliegen dan zal een rolroeren model (over 3 assen gestuurd) je ook wel goed afgaan.

Een niet te zwaar modelletje en gewoon niet beginnen met al te heftig weer.... zoiets als een FalcoV (Simprop maar ook vergelijkbaar van ED-Modelbau) is erg leuk om te vliegen bijvoorbeeld, met 1,5m SW

Groet Bob

hellingzweven

Joost!

Ik hoor altijd goede verhalen over de 'Ridge Runt'. :D

Plm. 1.3 m., 3-assig. Perfect voor aan de dijk.

Op naar Google.

Groot voordeel: hij is van balsa! Dat is leuk! :wink:

Succes.

jan brilman

ik ben van plan dit weekend de romp van mijn holiday-devine look a like weer in elkaar te lijmen...

echt heel mooi zal dit niet lukken, dus als hij nog meer beschadigd raakt, is dit niet erg...
dus kan ik hem van de dijk afwerpen :)
kijken of dat een beetje lukt...

motor kan ik er wel in zetten... maar ik heb geen gunthers meer :cry:

o, en Jan... enig idee hoe ik eventueel aan die Ridge Runt kan komen?
(lijkt mij trouwens niet geschikt voor 'die dijk hierachter' ... meer iets voor zoutelande :) :P

hoi

ik weet dat een talon erg goed zweeft, klein is(128cm) en wendbaar is. hij kan ook nog tegen een stootje en is goed wendbaar. misschien heb je er iets aan?

mohammed

De Holiday doet het prima als helling zwever. Loopings, rollen, rugvlucht alles is mogelijk. Je moet wel de prop er af halen anders geeft deze door "windmilling" te veel weerstand. (Komt dat even mooi uit, Joost!)

Iets minder kwetsbaar is de "Rhino". Een klein EPP vleugeltje. Deze combat wing heeft een "knock off" motor bevestiging zodat je aan de duinen eenvoudig de motor er af kunt halen om wat gewicht en weerstand te besparen.

Ik vlieg ze gewoon met de standaard Lipo aandrijf akku's, dan kun je via je BEC voeding urenlang sturen.

Als de wind mooi recht op de duinen staat kun je zelfs met een ECO 8 heli urenlang autoroteren.

Bert zei:
De Holiday doet het prima als helling zwever. Loopings, rollen, rugvlucht alles is mogelijk.
geloof ik graag ja, de DevineII met klappropje ging ook perfect op de
helling :)
jammer dat holiday niet echt geschikt is voor een klapprop :roll:

Bert zei:
Je moet wel de prop er af halen anders geeft deze door "windmilling" te veel weerstand. (Komt dat even mooi uit, Joost!)
:?: wat komt mooi uit?

hellingen op de dijk met een holiday gaat prima :D
vlieg vaak op de dijk bij ons is namelijk het dichts bijzinde veld. met niet zoveel wind 3-4 bleef ik al 28 minuten vliegen op 300 mha potloot celletjes. langzamerhand begin ik dat helingen dan toch nog te leren :lol:

Groeten Halmar

Joost zei:
zijn daar tekeningen van te verkrijgen?

ja, ik heb thuis zwart wit foto's in een Hobbyin-krantje zitten, misschien heb jij die ook wel. Hij is bij Hobbyin (in waalwijk) ongeveer 48,- euro maar misschien kan je hem goedkoper krijgen. Ik hoor dat die perfect vliegt alleen dat het niet super-makkelijk te vliegen is(dus niet echt voor beginners) want het heeft een recht vleugeltje. Ik zal even kijken of je hem ook via internet kan zien.

mohammed

mohammed zei:
het heeft een recht vleugeltje.
mooi :wink:

mohammed zei:
Ik zal even kijken of je hem ook via internet kan zien.
toevallig een kwartier geleden zelf op de site al ontdekt :)

talon.jpg

http://www.xs4all.nl/~hobbyin/paginas/dynaflite.htm

staat er ook 1 te koop bij hangar (2e hands), romp is niet van hout, en heeft V-staart
talon.jpg

http://www.hangar.nl/2ehands.htm

staat er ook 1 te koop bij hangar (2e hands), romp is niet van hout, en heeft V-staart
Romp is wel van hout, zie de bouwbeschrijving op de site van Dynaflight. Bouwwijze is wat afwijkend, rompdoorsnede is een 6 kant. Kan overigens zowel met V als met kruisstaart gebouwd worden. Leuk tuigje!

Back