Hellup!! aandrijving

Ik word ff gek...

ik heb een hydromite van 80 cm daar heb ik de volgende set up voor.

1x pico 4/5 ontvanger
prul servos
1x 19 turns auto motor electro + regelaar en accu pakket 7.2 v

ik had de mite al liggen en heb hier een starre schroefas in zitten van 4 mm. nu wil ik daar die motor op gaan gebruiken, die heeft een as van 3.2 mm. hoe ga ik die verbinding nu maken tussen motor en schroefas?

zelf dacht ik een busje met de ene kant 3.2 mm gat en de andere kant 4 mm gat. is dit juist ?
zo ja hoe kom ik hier aan is dit te koop?
is het toevallig dit ding ?

groet dennis
gr_354_koppeling.jpg
en heb ik hier nog iets anders bij nodig ?

Dat lijkt er op
Maar dit draai je in 1 keer gas geven aan gort

Je moet en stare kopeling hebben
Een allu ov mesing stukje met ene kant 3.2 en andere kant 4
Met imbusjes

Meeste modelbouwzaken verkopen die wel

Maar moet dus star zijn neit met een flexibel stukje er tussen.

Waar ze hem zeker hebben is @ 2Brothersrc te Bussem

Neem een goed stel accu's want en 1x19 en een grote prop trekt nog al wat dus klein beginnen met propen een 31 voor de zekerheid want een verkeerde afstelling en alles loopt warm/heet

Groeten Gerjan

starre koppeling nemen idd

en een auto motortje in een hydromite van 80 cm lijkt mij een beetje klein. ik denk (weet eigenlijk wel zeker) dat het niet gaat knallen over het water.

en, ik zou er een flexas aandrijving in bouwen dan een leuk motortje op min 18cellen dan wil het wel vooruit.

gr erik

dag sprokkel

Ik zal als ik jou was gewoon een starre koppeling halen. bij bv 2brothers kost het volgens mij zo rond de 5 euro. je moat als het kan er voor zorgen dat je motor in 1 lijn staat met je as. gezien je boot 80 cm is denk dat je met de auto motor onder de 30 kmp blijft. in een mono 2 boot (rond de 50 cm) worden nog wel eens auto motor's gebruikt. ik denk dat in jou boot de motor te warm word. en teveel amp gaat trekken.

gr jasper

nou hij heeft gevaren.. maar werd wel heet zoals jullie vertelden. de regelaar werd denk ik een graad of 40 en de motor idem.. ik heb wel een waterkoeling gemonteerd.

mijn eigenlijke doel was om er een voerboot van te bouwen maar denk niet dat het gaat werken. hij is natuurlijk aan de achterkant al vrij laag en als er nog een kg voer in komt gaat het niet goed komen , de motor zal het dan helemaal niet meer trekken. de boot gaat in planee en ik schat zo een 25 a 30 km uur. als ik de bocht door ga wil hij aan de achterkant een beetje water scheppen... waarschijnlijk omdat ik geen turnfin heb of iets.

stel ik wil een nieuwe voerboot bouwen waar zal ik dan aan moeten denken qua set up?
welke regelaar/ motor /schroef zouden jullie kiezen ?
een hoop torq, snelheid van max 15 km/h stil en lange vaartijd?

Vriendelijke groet,
Dennis Camps

mocht je een voerboot willen maken, is dit de goede setup voor je

marktplaats advtnr. 5417843913

gr jasper

Back