Hellup!! Info mbt zender f14

hallo allemaal,

Al enkele jaren in het bezit van een wedico daf en vroeger ooit eens mee gereden, hierna een mooi plekje gekregen.

Nu heb ik hem weer opgeladen om weer eens te rijden alleen is mijn ontvanger, robbe f14 leeg en weet hem even niet meer hoe je hem kan opladen.

Zie aan de zijkant een oplaadingang maar heb hiervan geen draadje, wie kan duidelijke uitleg geven ?

Bvd

Je kan ook de accu even uit de zender halen en dan opladen met hetzelfde als waarmee je een ontvangeraccu oplaadt.

Reken maar op nieuwe accu's zoals N.P.S. hierboven schrijft.

Zend- en ontvangaccu laden met 0,1C gedurende 14-16uur, ongeacht laadtoestand. Probleemloos en veilig, want veiligheden hoeven niet overbrugd te worden. Overladen geen probleem maar maak er geen gewoonte van dat dagen achtereen te doen.

'Verplicht' leesvoer voor NiMH gebruikers (daar ga ik even van uit gezien de leeftijd van zender). Goed voor levensduur van accu's en levensduur van je portemonnaie, en voor veiligheid.
  • Modelbouw FAQ's
    → [FAQ] Accu's en laadtechnieken
    → De Nikkel-Metaalhydride accu
    en ook
    → Delta Peak laders/snelladers voor NiCd en NiMH (maar niet gebruiken bij zender/ontvanger, die gewoon veilig laden met 0,1C, rvs)
  • PK-Racing - akku laden info

Back