Hellup!!! Weer de VMX-functie van de FX-18 . . .

Discussie in 'Model elektronica' gestart door jan brilman, 20 apr 2021.

  1. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.445
    Locatie:
    groningen
    Da's niet de eerste keer, dat me dit niet lukt. :mad:

    Flaps programmeren op m'n Introduction zwever.

    Zender Futaba FX-18, functie VMX-1.

    Model-type MOTO.

    Ik werk nu met een 6-kanaals ontvanger; voor nood heb ik eventueel nog een 8-kanaals achter de hand (maar die past bijna niet in het rompje . . . )

    Richting op 1, hoogte op 2, gas op 3.

    Er is een master (kanaal 6), op schuifregelaar. Werkt. :thumbsup:

    Er is een slave, op kanaal 5.

    De slave doet het maar voor de eerste 50%, daarna gaat de ene servo (kanaal 6) wel verder, de ander stopt.

    Wat was hier maar weer de truc?

    Of moet ik de heleboel ombatterijen?

    Dank.


    jan.
     
    Laatst bewerkt: 20 apr 2021
  2. Erik van Nes

    Erik van Nes

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    1.305
    Locatie:
    REO
    De specifieke programmering van de FX18 ken ik niet maar ik ben wel goed ingevoerd in de Futaba menustructuur.

    Waarom kies je voor een zwever een moto menu? Heeft de Introduction geen ailerons. Heb jij in de FX 18 bij een nieuw modelgeheugen de keuze om de roer configuratie in te voeren. Dwz één aileron of twee (servo's), één, twee of geen kleppen, gewone staart of V tail. Van daaruit is jouw programmering in te voeren. Daarbij is het handig als je minimaal een 6 kanaals ontvanger hebt zodat je de Futaba voor geprogrammeerde functies kunt gebruiken (bv. flapperons). Daarna kun je met vrije mixers aanvullende toeters en bellen invoeren.

    Erik
     
  3. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.445
    Locatie:
    groningen
    Dag Erik,