Helluph

Wie kan mij helpen ??

Ik heb 2 sets van 6 SMC 4200 matched cellen weggelegd van de winter in de veronderstelling dat deze vol waren.

Nu kom ik er achter dat ze leeg waren. Hoe kan ik deze weer conditioneren, ik krijg er nu maar 1800 in. Ik heb een powerpeak infinity 3 lader en deze lijkt me intelligent genoeg om goed te kunnen laden.

Help hoe krijg ik mijn pack weer in conditie ??

Gr Erik

Ben bang dat je opzoek zult moeten naar andere cellen ;)

Van de Intellects is bekend dat ze heeeeeel slecht tegen te diepe ontladingen kunnen ...

Je zou ze op de PPI 3 ff 3x kunnen cyclen om te kijken of ze beter worden , met 1C laden en met 5 amp. weer leegtrekken tot 0,9V.

Als ze na die 3 keer niet terug zijn op niveau wordt het niks meer ......

Zoals savage .26 picco al zei; cyclen en zien of ze weer tot leven komen. Je zal ze waarschijnlijk wel vol weggelegd hebben maar deze cellen hebben zo een hoge zelfontlading dat ze echt volledig leeg gaan over winter. Best is om ze alle twee weken wat bij te laden en alle 4 weken even een cycle te geven. Anders gaan ze vanzelf stuk.
Even voor de volledigheid; leegtrekken tot 0,9V is per cel. 6 Cellen dus niet dieper ontladen dan 5,4Volt.

Zoals savage .26 picco al zei; cyclen en zien of ze weer tot leven komen. Je zal ze waarschijnlijk wel vol weggelegd hebben maar deze cellen hebben zo een hoge zelfontlading dat ze echt volledig leeg gaan over winter. Best is om ze alle twee weken wat bij te laden en alle 4 weken even een cycle te geven. Anders gaan ze vanzelf stuk.
Even voor de volledigheid; leegtrekken tot 0,9V is per cel. 6 Cellen dus niet dieper ontladen dan 5,4Volt.

De PPI 3 rekent dat zelf uit je geeft alleen maar de waarde per cel op.
Gebruik hem zelf ook ;) , dus vandaar dat ik gelijk de 0,9 aan de TS doorgaf .

Wat erin gaat moet je niet al te zeer op af gaan hoor :!:

Kan zomaar zijn dat de cellen toch een opdonder hebben gehad en bij belasting toch niet helemaal oke blijken te zijn ;)

Weet niet waar je ze voor gebruikt maar ik zou ff voorzichtig zijn met gebruiken .

Back