Help, 2 gloeipluggen vermorzeld in 5 min tijd

• Topicstarter Topicstarter BlackFox
  • Startdatum Startdatum
B

BlackFox

Guest
:evil: Ik heb zojuist 10 min gereden met mijn tech 12 en ik merkte dat hij zich verschrikkelijk veel inhield met optrekken tot hij opeens na 5 min stilviel en nie meer startte=> gloeiplug eruit gedraaid en ze bleek vermorzeld, de draad was volledig verplettert :x :evil:
Nieuwe erin gedraaid en hij startte meteen van de eerste trek en reed weer heel goed voor 2 min :evil: :evil:
Weer hetzelfde probleem als hierbove :evil: :evil: :x
Ik heb ook gemerkt dat hij zeer onregelmatig draaide, dan weer harder en weer stiller en dan sloeg em plots af :cry:
Ik heb nie meer geprobeerd om nog een gloeiplug erin te draaien omdat ik vrees dat die dan ook vermorzeld wordt.
Ik hoop dat jullie mij kunnen zeggen wat het is.
Ik ga morgen waarschijnlijk toch trug naar de winkel om hem volledig opnieuw te laten afstellen, maar jullie hulp is altyd welkom :wink:

klinkt als explosieve ontbranding ... dat kan komen omdat ie te arm staat of door een te warme plug.
Kijk ook eens naar de bovenkant van je zuiger, die zal nu wel mooi goud zijn met putjes er in.
Is de gloeidraad, of wat er van over is toevallig lichtgrijs?

maar ehm ... je motor leren afstellen is wel iets heel handigs om jezelf aan te leren, anders blijf je naar de winkel gaan.

Klinkt als rotzooi in je motor, schroef de kop er eens af of de karterdeksel. Ik vrees dat je drijfstang is vermorzeld of een stuk zuiger is afgebroken

Twas een R2 en een R3 plug van rossi, de R2 was volledig verbrijzeld en lichtgrijs ja en de R3 was gewoon wat samengedrukt.De bovenkan van de zuiger is gewoon zilver, maar daar was vroeger een bruine vlek d8 ik.
Hij stond op 2.5 slagen open en rookte genoeg, maar ik denk dat er iets is met de onderste naald in de carb omdat hij zich zo inhield met optrekken.
Hij heeft er al 4 liter opzitten en nooit geen problemen dus het afstellen is ook altyd goed gelukt.

Roelof zei:
Klinkt als rotzooi in je motor, schroef de kop er eens af of de karterdeksel. Ik vrees dat je drijfstang is vermorzeld of een stuk zuiger is afgebroken

Kdenk nie dat het daaraan ligt, kvoel nix raars als ik aan de trekstarter trek en ook geen rare geluiden.En met een andere plug start hij meteen, alleen is de plug na een paar minuten vermorzeld :oops:

hmmm ok heb je een boekje met de basis stand van de mix naald?? (de kleine naald) het zou inderdaad kunnen dat die is gaan wandelen.
Controleer de compressie van de motor voor de zekerheid eens (het vliegwiel met je duim ronddraaien, je zou een goede plop moeten voelen).
Verder duid een lichtgrijze (verbrande) gloeispiraal altijd op een veel te arm mengsel, de kans is dus aanwezig dat een tune-beurt de zaak verhelpt.

nou weet ik verder niet wat voor motor jij gebruikt en hoeveel slagen wel/niet arm is, dus ik kan je daarin niet adviseren.

De plop is er nog steeds en voelt nog altyd aan zoals in het begin.
Kvrees dat er niets in de handleiding staat van de stand van die naald, daarom wil ik hem ook in de winkel laten afstellen, dan zie ik tenminste hoe die moet staan.

Je zou de fabrikant eens kunnen emailen, die moeten het je zeker kunnen vertellen.
Mijn ervaring met hobbyshops is helaas nogal slecht, dus daar vertrouw ik in iedergeval zelf niet op.

ik zou me auto in het vervolg ook niet meer bij de winkel laten afstellen, je leerd veel meer als je er zelf mee bezig gaat, gewoon een beetje zoeken op inet, en goed naar je motor luisteren en kijken, stel: je komt morgen terug uit de winkel, je auto loopt naar 5 min helemaal in de soep, je gaat terug naar de winkel, de winkel zegt dat het hun schuld niet is, en betalen niks, wat doe je dan, je zit dan wel mooi met het id dat het hún schuld is, en dat hun dat moeten verhelpen :roll: :?:

Geloof me maar, ik weet dat ze weten wat ze doen en als je em laat afstellen door een prof terwijl je er zelf bij bent leer je veel meer dan zelf wat te knoeien en vanalles kapot te maken.En dan weet je ook hoe een afgestelde motor moet klinken.
Ik heb het wel zo gedaan die hele tijd dat em goed ging, maar nu denk ik dat er gewoon een beetje veel aan ontregeld is en dat het beter is dat ik hem laat afstellen.
Kwou gewoon weten wat het allemaal kan zijn.

ik heb ook ooit twee rossi pluggen gehad maar die waren ook binnen de korste keren verrot :evil: alle andere merken doen het langer en beter. ik heb er op dit moment een "dynamite sport plug" inzitten en die doet het toch al 15 tankjes dus... komt bij vasco vandaan

De Rossi R3 heeft 3 liter gedaan toen ik hem voor de koude vervangen heb door een R2 dus daar heb ik geen slechte ervaring mee, het ligt echt puur aan de motor denk ik.

Back