Help! afstellen multi

Beste mensen. 2 jaar geleden heb ik mezelf een kant en klare quad aangeschaft (mijn laatste aankoop voor het stoppen van de hobby)

dit is het enige wat over schiet van mijn vlieghobby.

ik vind het toch erg spijtig te moeten mede delen dat deze multi nog nooit gevlogen heeft. waarom? omdat ik niet snap hoe ik hem kan afstellen

aangezien deze niet verkocht geraakt lijkt het mij een meuk project deze de lucht in te krijgen.

Alles komt van flyduino (4 jaar geleden)
het moederbordje (denk ik) moet in de computer geplugd worden.
helaas vanaf die stap weet ik niet wat verder. met een soort van programma genaamd multiwii ofzoiets?
is er mischien ergens een bnf setup te koop?
full

bij deze ben ik opzoek naar toffe mensen die mij wat tips kunnen geven

alvast bedankt.
jasper Nys

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is electronica van voor de grote hype. Wat je hier ziet is een arduino nano, onderdeel van een wii nunchuck en een basis board van flyduino die de installatie eenvoudiger maakt van de electronica. Hoewel dit nog prima zal werken is er de afgelopen paar jaar een storm van ontwikkelingen geweest.
- Hou je van knutselen en uitzoeken? ga dan hier mee verder
- Wil je gewoon vliegen en boeit al die electronica niet zo? neem dan een RTF
- Wil je wel wat spelen met afstellingen maar heb je geen zin aan een enorm project? neem dan een flightcontroller zoals de DJI Naza, Naze32 etc.

Het moederbordje (links op foto) is een arduino pro mini, geen nano.

Het verschil is dat een arduino pro mini geen directe usb aansluiting heeft. Je kan dit enkel met je pc verbinden door een FTDI (serial to usb) boardje te gebruiken. (zie voorbeeld op multiwii.com)

De electronica rechts op de foto zijn de sensors.

Als je het dan via usb hebt aangesloten kan je het configureren met de software die ook beschikbaar is op www.multiwii.com
Alsook kan je dan de meest recente firmware (software) uploaden naar het moederbordje.

Maar als het effectief een 100% kant en klare quad is dan is het mogelijk dat je moederbordje al juist geconfigureerd is en dat deze stappen niet nodig zijn.

je spel gewoon even testen:
- props losmaken
- zender aanzetten, gas hendel op min zetten.
- batterij quad aansluiten.
- even wachten.
- yaw hendel naar rechts.

-> als de led dan stopt met flikkeren en constant aan blijft zet je de yaw hendel terug in het midden en kan je met de gashendel spelen. Naar gelang de configuratie in het moederbordje is het mogelijk dat je motors al zachtjes beginnen draaien van zodra de led aan blijft zelf wanneer je gashendel volledig naar beneden is.

beste erik :d

deze heb ik al en ik kan uitijndelijk melden dat de drone afgesteld is!
en spoedig zijn eerste vlucht zal maken.

er is maar 1 probleem.
vandaag ben ik mijn lipo kwijtgeraakt :(
en ik heb geen idee meer wat voor 1 deze was
weet iemand welke lipo's erop moeten?

30a regelaars

Back