Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
meet met een multimetertje wat het voltage is van je accu, is hij onder de 9volt dan ziet het er nog slechter uit voor je hobbie :cry:
staat je lader niet op 3s ofzo? zijn alle instellingen goed?
alles wat ik kan instellen op mijn lader is de voltage van mijn accu en de capiciteit en dat is allemaal goed alleen als ik hem aansluit en op start druk dan geeft ie aan dat de accu een te lage voltage heeft... en ik heb geen multimetertje...
Freek,
Dat is een waarschuwing dat de accu (of voeding) waarop je de lader hebt aangesloten een te lage spanning heeft. Dus NIET de accu die je wilt laden maar de accu (of de voeding) waar de lader zijn stroom uit haalt is bijna leeg of geef een te lage spanning af.
OHHH!!!! godzijndank!!!!! Ik schrok zo erg..... ik dacht dat m'n peper dure accu kapot was.... eerst wilde het al niet lukken met de condensatoren solderen en toen niet met die accu laden...mijn hele dag was al verpest....
het probleem licht dus bij de voeding..wat moet ik daarmee doen dan?
Als die LN-5014 zo bekijk, sluit je die aan op een dikke accu, of een voeding. Daar trek je de stroom uit, die (via de lader) naar je setje gaat.
Die dikke accu (of voeding) levert te weinig spanning, dat is de waarschuwing.
Erg vreemd, het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat daar het probleem zit.
Maar zonder universeelmeter kan je er weinig van zeggen. Kan je niet van iemand(school???) even zo'n universeelmeter lenen? Toch handig om even de spanning van de voeding(belast) te meten. Dan kan je ook meteen de accu doormeten.
Als dat niet gaat misschien toch even naar de lokale modelbouwshop/elektronica zaak
De spanning uit de voeding moet ongeveer 13,8V zijn. In het instructieboekje van de lader, kan je zien wanneer jouw foutmelding verschijnt. Waarschijnlijk zal dat zijn als de ingangsspanning onder de 10-11V komt. Het kan ook zijn dat de lader deze foutmelding geeft als de uitgangsspanning te laag is voor de opgegeven accu.
De accuspanning van jouw accu moet zijn: 6,0V als ondergrens als je accu leeg is. 8,4V is de max. spanning als je accu al helemaal vol is.
Helaas, vrees het ergste voor je lipo. Had zelf deze melding laats bij mijn 4 cellen pack, na meten twee cell defect :evil: . Dus toch maar eerst de lipo nameten.
Succes
pff...een vader van een vriend van mij kwam even langs met een voltmeter, alles doorgemeten.
voeding kwam uit op precies 13.8V en accu 4.nogwatV dus ik dacht accu naar de klote.
ik gooide hem aan de lader om te laten zien wat de lader aangaf en ik druk op start, hoppa! daar begon ie met laden. De voltages liepen langzaam omhoog. Uiteindelijk is de accu nu geladen en doet het gewoon weer...
Iedereen die reacties heeft gegeven, hartelijk dank!
Freek, de Aldi heeft wel eens hele simpele voltmetertjes in de aanbieding voor 5 euro of zo. Stelt niet veel voor, maar is wel handig, zo blijkt maar weer. En voor dat geld... beter mee verlegen dan om verlegen!