Help! Beginner.

Discussie in 'Beginners' gestart door Zwaailichtman, 17 jan 2020.

  1. Zwaailichtman

    Zwaailichtman

    Lid geworden:
    17 jan 2020
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Fryslân
    Hallo. Ik ben net nieuw in de modelbouw en wil graag de dingen weten die ik MOET weten voordat ik begin.
    Ik wil graag in de auto's en helikopters gaan werken, en dan vooral richting de hulpdiensten (ambulance, brandweer, politie etc.).

    Hulp is altijd welkom! :thumbsup:
     
  2. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Voor heli's: zoek een club. Beste tip die ik je kan geven...

    Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk
     
  3. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.350
    Locatie:
    Woerden
    Wat je ook wilt gaan doen het belangrijkste wat je MOET weten is dat het allemaal minder simpel is dan je misschien denkt. Als je een ervaren persoon bezig ziet denk je misschien heel snel "dat kan ik ook". Wel dat kan je ook maar niet van het ene op het andere moment. Er zit absoluut een leercurve aan vast. Hoe lang? Dat kan ik onmogelijk voorspellen, dat hangt van zoveel factoren af die ik niet ken maar denk gerust aan een jaar. Alles wat het minder is valt dan alleen maar mee.
    Daarnaast zijn er moeilijk standaard dingen te vertellen. Wat wil je gaan doen, een model van "0" af opbouwen van een tekening of zo iets? Koop je een bouwdoos? Koop je een bijna kant en klaar model of zelfs een helemaal kant en klaar model? Wat voor aandrijving wil je gaan gebruiken, elektro of verbrandigsmotor? Hoe groot moet je model gaan worden? En zo nog veel meer zaken.