Help! Beginner.

Discussie in 'Beginners' gestart door Zwaailichtman, 17 jan 2020.

  1. Zwaailichtman

    Zwaailichtman

    Lid geworden:
    17 jan 2020
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Fryslân
    Hallo. Ik ben net nieuw in de modelbouw en wil graag de dingen weten die ik MOET weten voordat ik begin.
    Ik wil graag in de auto's en helikopters gaan werken, en dan vooral richting de hulpdiensten (ambulance, brandweer, politie etc.).

    Hulp is altijd welkom! :thumbsup:
     
  2. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Voor heli's: zoek een club. Beste tip die ik je kan geven...

    Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk
     
  3. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.350
    Locatie:
    Woerden
    Wat je ook wilt gaan doen het belangrijkste wat je MOET weten is dat het allemaal minder simpel is dan je misschien denkt. Als je een ervaren persoon bezig ziet denk je misschien heel snel "dat kan ik ook". Wel dat kan je ook maar niet van het ene op het andere moment. Er zit absoluut een leercurve aan vast. Hoe lang? Dat kan ik onmogelijk voorspellen, dat hangt van zoveel factoren af die ik niet ken maar denk gerust aan een jaar. Alles wat het minder is valt dan alleen maar mee.
    Daarnaast zijn er moeilijk standaard dingen te vertellen. Wat wil je gaan doen, een model van "0" af opbouwen van een tekening of zo iets? Koop je een bouwdoos? Koop je een bijna kant en klaar model of zelfs een helemaal kant en klaar model? Wat voor aandrijving wil je gaan gebruiken, elektro of verbrandigsmotor? Hoe groot moet je model gaan worden? En zo nog veel meer zaken.
    Het is misschien een beetje afgezaagd maar als je naar een vereniging gaat zal je daar alle hulp kunnen vinden die je nodig hebt. Dat zal je echt veel frustaties en waarschijnlijk ook geld schelen. Je zal misschien moeten rondkijken bij je in de buurt naar een vereniging waar je je het beste thuis voelt.
    O, nog één ding, je moet een flinke dosis doorzettingsvermogen hebben wat je zal bijna zeker ook tegenslagen tegen komen. Niet bij de pakken neer gaan zitten en er vol goede moed weer tegenaan gaan. Repareren, opnieuw bouwen, aanpassen of wat dan ook is ook een deel van de hobby.
    Veel plezier en succes.
     
  4. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Wat je NIET moet doen, is naar de eerste de beste winkel gaan en je daar iets aan laten smeren.
    Hoe blij je daar misschien ook van wordt, de teleurstelling als het kapot gaat en dat gaat het want je kunt in het begin nog niks, is vele malen groter.
    Ga eerst kijken bij anderen die vliegen of rijden.
    Ga NIET proberen jezelf met een helicopter te leren vliegen. De kans dat je zelf het ziekenhuis in vliegt is erg groot.
    Komt het allemaal wat negatief over, dan is het nu tijd voor iets positiefs,

    zie alles als een leerproces en je zult er een fantastische hobby aan hebben.
     

Deel Deze Pagina