Help bij aanschaf buggy / truggy gevraagd

Ik ben serieus op zoek naar een goede buggy / truggy.

Nu heb ik alleen nog wat advies van de ervaren mensen nodig, om tot een goede aanschaf over te gaan...

Laat ik een paar punten voorop stellen, zodat jullie alvast wat duidelijkheid hebben, ik ben op zoek naar:

- Degelijk model, waarvan ik spare parts IN DE WINKEL kan kopen
- RTR of ARR met als maximum bedrag om en nabij de 450 euro
- De buggy / Truggy wordt alleen gebruikt om mee te bashen in veld, heide, bos, strand, straat (andere banden)...dus niet voor wedstrijden.
Hij mag natuurlijk wel wedstrijdspecs hebben ;) dus flink wat power is zeker welkom

Ik hen inmiddels al uren rond gezocht en foldertjes vergaderd en er zijn een paar modellen van verschillende merken uit de bus gekomen als eventuele kanshebber:

- LRP S8/BX of de TX
- HPI Trophy 3.5
- Kyosho Inferno met name de US Sport versie (2de hands)
- Ansmann Virus of stadium truck (is wel goedkoop...dus is niks?)
- Robitronic Mantis TXS of Protos

Verder heb ik nog wel goede verhalen gelezen over de Buggy / Truggies van Hong Nor...hoe zit het daarmee en de verkrijgbaarheid van onderdelen?

Verdere modeladviezen zijn uiteraard ook zeer welkom, zolang het maar binnen het budget blijft.

EN...wat zijn de voor- / nadelen van een buggy tegenover een truggy en andersom. Of zijn die er niet?

Nou...dat was het wel zo een beetje!

Ik hoop snel wat reacties te ontvangen om mij zo op het goede spoor te helpen bij de aanschaf :)

Groeten

Daan

Laatst bewerkt:
Je kan ook eens de zoekfunctie kunnen gebruiken van MBF, Daar staat heel veel info m.b.t. al je vragen. Heb je dan nog twijfels of vragen stel ze dan gerust.

Voor Hong Nor kan je goed terecht bij PK Racing in Dordrecht.

Ik heb zelf sinds enkele weken een Robitronic Mantis TXS, het is ook een leuke en snelle beginnersauto. Let wel op dat de electronica niet echt hoge kwaliteit is bij deze auto en al snel aan vervanging toe is (heb ik gelezen op internet).

Ook de auto's van Kyosho zijn naar mijn mening van goede kwaliteit, eigenlijk nooit rare dingen mee gehad.

Overige merken...geen ervaring mee.

Wat je aangeeft, ga naar een modelbouwwinkel bij jou in de buurt en stel de vragen die bij jou spelen. Als je een keuze gemaakt hebt ga dan naar huis en zoek op internet of de prijs van de winkel voor de betreffende auto niet te hoog is.

Ansmann Virus of stadium truck (is wel goedkoop...dus is niks?)
.....................................................................................

Waar baseer je dit op? je hebt toch geen ervaring!!

Ansmann virus of vapor kit zijn uitstekende auto's om kennis
te maken met de rc hobby.
En dat de prijs dan niet te hoog is , is alleen maar mooi meegenomen.
Stel dat het je niet bevalt dan ben niet zo veel geld kwijt.

succes met je keuze.

Ansmann Virus of stadium truck (is wel goedkoop...dus is niks?)
.....................................................................................

Waar baseer je dit op? je hebt toch geen ervaring!!

Ansmann virus of vapor kit zijn uitstekende auto's om kennis
te maken met de rc hobby.
En dat de prijs dan niet te hoog is , is alleen maar mooi meegenomen.
Stel dat het je niet bevalt dan ben niet zo veel geld kwijt.

succes met je keuze.

Dit baseer ik erop dat ik recent een nitro auto gehad heb om mee uit te proberen of het RC gebeuren iets voor me was, met een wat goedkopere auto...goedkoop goedkoop, kostte ook weer 200 euro en dit hoef ik dus nooit meer, het merk viel binnen de maatstaven van Ansmann (Seben-Racing)...en omdat Ansmann een Duits merk is ben ik ook bij 'Der RC Car Shop' geweest bij mij in de buurt...en zij raadde me als ik 'echt' offroad wilde gaan deze af, omdat het idd een instapmodel voor de nitro offroad wereld is...verder leverde zij ook de bovengenoemde merken en modellen (muv de Hong Nor's). Ik wilde met dit topic gewoon JULLIE gebruikerservaringen weten en daarop mijn aanschaf afstemmen...dus 'je hebt toch geen ervaring' klopt, maar informeren en daar eventueel een conclusie uit trekken is toch niet helemaal verkeerd toch?

Groeten

Daan

(En ja, ik heb de zoekfunctie al gebruikt, 1 van de eerste dingen die ik doe op een forum....)

Laatst bewerkt:
Ik ben nog steeds aant twijfelen..tussen 4 modellen

De HPI Trophy 3.5
De Hong Nor Ultra LX-1
De Hong Nor Multilator
De Robitronic Mantis TXS

Ik heb op www.Truggy.nl de review gelezen van de Robitronic Mantis en het is volgens mij best een goede auto...er waren wel een paar praktijk minpunten die me wat zorgen baarden...zou eigenlijk niet mogen voor dat geld toch?

Over de HPI Trophy kan ik helaas niet zoveel vinden :(

En over de 2 Hong Nor's kan ik ook niet zoveel vinden, zeker over de Ultra LX-1 niet...

Nu resten mij nog een paar vragen...de Hong Nor's worden geleverd met Force Motoren van 4,6 cc en de HPI Trophy wordt met een 3,5 HPI motor geleverd...wat is nu beter...heeft de HPI ook de ABC constructie...hoe zit het met de trekkracht, 4,6 zal meer koppel hebben, of is de opzet van de cilinder van de 3,5 HPI motor even goed als een 4,6cc Force motor...

Ik vind het echt moeilijk...zeker als je je bedenkt dat de HPI Trophy RTR 'maar' 299 euro kost bij de RC winkel bij mij in de buurt.....ten opzichte van de 369 euro bij PK...

De Mantis TXS kost bij de dealer in de buurt 363 euro RTR

De Hong Nor's heeft hij helaas niet

Keuzes keuzes...

Iemand?

Laatst bewerkt:
Je kunt ook nog kijken naar een Traxxas Revo 3.3 (399 euro bij pk racing, heb je een rtr auto) lijkt me ook geen verkeerde keus als instap in nitro offroad auto's/ :) (sorry als ik de keuze toch nog weer moeilijker heb gemaakt! :p )

De HPI Trophy ken ik zelf zo niet, kan ik geen uitspreek over doen, maar dat ie 70 euro goedkoper is bij jou in de buurt dan bij pk is op zich helemaal neit verkeerd! :)

De HPI Trophy 3.5
De Hong Nor Ultra LX-1
De Hong Nor Multilator
De Robitronic Mantis TXS

Ik heb op www.Truggy.nl de review gelezen van de Robitronic Mantis en het is volgens mij best een goede auto...er waren wel een paar praktijk minpunten die me wat zorgen baarden...zou eigenlijk niet mogen voor dat geld toch?

En over de 2 Hong Nor's kan ik ook niet zoveel vinden, zeker over de Ultra LX-1 niet...

Nu resten mij nog een paar vragen...de Hong Nor's worden geleverd met Force Motoren van 4,6 cc en de HPI Trophy wordt met een 3,5 HPI motor geleverd...wat is nu beter...heeft de HPI ook de ABC constructie...hoe zit het met de trekkracht, 4,6 zal meer koppel hebben, of is de opzet van de cilinder van de 3,5 HPI motor even goed als een 4,6cc Force motor...

Keuzes keuzes...

Iemand?

De motoren die HPI gebruikt zijn gewoon Force motoren alleen met een ander naamplaatje erop.
Dus de motoren zijn even goed.
Een 4.6cc is een stukje sterker dan een 3.5cc maar als je een snelle buggy wilt is een snelle 3.5 cc beter.
de opzet van de cilinders is daarom wel evengoed, beiden ABC constructie.

Waarom heb je de LRP S8BX uit je rijtje gehaald??? is ook zeker een goede buggy, goede motor ook.

Succes met je keuze.

Jim

Ik denk dat je aan alle vier een goede koop doet, wel wil ik je adviseren om eerst een keuze te maken buggy of truggy...het is toch wel een heel ander type auto.

Als ik de Hong Nor Mutilator en Robitronic Mantis vergelijk denk ik niet dat er veel verschil tussen zit. Dus in dat geval zou ik de keuze onder meer baseren op het gemak dat je onderdelen en eventueel service voor deze auto's kan krijgen.

Van buggies heb ik geen verstand, dus daarin kan ik je niet voorzien van advies.

Mannen bedankt voor de hulp...

In het rijtje stond hij er niet bij, maar mijn keuze is vandaag gevallen op de LRP S8 TX RTR

Ik zal even een topicje openen met wat fotootjes :)

Gr

Daan

Ik heb zelf een trophy en...

Ik heb zelf een trophy sinds enkele weken en vind het een super auto. Na het inlopen:
Start makkelijk en heeft een super wegligging. Hij kan bijna haaks de bocht om. Gaat als je wil driftend op alle 4 de wielen de bocht om, breekt echt voor of achter niet uit.

Heb sinds kort een Savage XL erbij waarmee ik nu rij voor het betere gooi en smijt werk, maar wil de trophy toch niet kwijt.

Zeer leuke auto om mee te beginnen. Zeer goed te handelen voor de beginner en gaat toch hard.

Makkelijk in onderhoud, zeer goed en makkelijk in en uit elkaar te halen.

De HPI Trophy 3.5
De Hong Nor Ultra LX-1
De Hong Nor Multilator
De Robitronic Mantis TXS

Ik vind het echt moeilijk...zeker als je je bedenkt dat de HPI Trophy RTR 'maar' 299 euro kost bij de RC winkel bij mij in de buurt.....ten opzichte van de 369 euro bij PK...

De Mantis TXS kost bij de dealer in de buurt 363 euro RTR

De Hong Nor's heeft hij helaas niet

Keuzes keuzes...

Iemand?
Zou je mij kunnen laten weten bij welke winkel de HPI Trophy RTR EUR 299 kost?

Back