Help bij bouw Wiesel

• Topicstarter Topicstarter DeclerckHelp
  • Startdatum Startdatum
Foto's zijn altijd welkom! Maar ik ga hem eens laten uitzagen door m'n vader. Mijn zaag was te kort, is zo'n raar zaagje en kon er niet bij omdat het een bovenkant had die groter is dan de zaag en die daardoor niet mee kon door de gleuf :p.

Het is wel duidelijk, maar niet alle onderdelen staan erop? Had ze al uitgesneden en op mijn hout overgetekend. Maar er zijn ook sommige stukken die je zelf nog moet doen en daarom moet ik eerst nog wachten totdat het uitgezaagd is :p.

Uit wel materiaal hebben jullie het gemaakt, er staat balsa hout? En hoeveel koste dat? Nog een laatste vraagje... Wat was de totaal kost ongeveer?

Laatst bewerkt door een moderator:
de totale kosten weet ik niet, maar wij hebben alles uit balsa hout gemaakt en alleen het motorspantje uit triplex

hallo

ik zou het uit beton proberen te maken dan licht hij zeker vast op het water

worden er nu niet anders meer dan oenen geboren of hoe zit dat

er is reeds 20 keer gepost "UIT BALSA HOUT"
maakt hij hem nog uit een slechte qualiteit triplex in zijn andere draadje

raf

Laatst bewerkt:
waarom geen balsa is licht goed te bewerken.
je kunt het ook gewoon uit snijden, als je dat in een keer goed doet hoef je ook niet teschuren. dus zagen is niet noot zakelijk enige bezwaar wat zou hebben is dat er snel een deuk in komt. maar dat kun je verhelpen met glasweefsel en epoxy.
en maak dan niet de fout om dikke lagen plamuur tegaan gebruiken. probeer zo tebouwen dat je niks nodig bent en als je het gebruikt alleen maar om de nerf tevullen, en kleine deukjes weg tewerken van het balsa.
zo is mij altijd geleert;)

je hebt denk ik aan een plank of 2 a 3 genoeg.
laten we zeggen dat je dan 5 euro aan hout kwijt bent.
en als je wil weten waar je het kan kopen vraag het google.
kijk gewoon waar voor jou de dichts bijzeinde modelbouwwinkel is koopt het daar.
vraag dan ook om advies dan weet je zeker dat je het goede koopt en niks verkeerts.
en als je iets fouts haald weet je temiste zeker dat het niet jou schuld is maar die van hen.
dat geld voor de besturing en al je andere elektronica ook.

je had het er ook over dat je het wou weten wat het totaal plaatje wordt.
als je geen zender lader niks hebt. en je gaat alles nieuw halen laten we zeggen dat je dan een euro of 100 tot 150 kwijt bent.

en zet dat alumium gewoon uit je hoofd want daar is de boot ook niet voor ontworpen. en 2 jij bouwt een boot en niet je pa, dus zorg er dan ook voor dat jij hem kan bouwen.

hopelijk heb je hier wat aan.

gr mike

Laatst bewerkt:
Back