help bij keuze snelheidsregelaar

hallo,

Ik heb een vliegtuigje uit piepschuim gebouwd, en binnenkort koop ik dan de electronica. Er komt een Speed 400 7,2V in met een accu van 1100mAh NiMH. Kan er iemand mij raad geven voor een gepaste snelheidsregelaar? Liefst ook een beetje prijs-kwaliteit vriendelijk :)

Alvast bedankt!!! Grtz :wink:

Hello,
Ik gebruik voor mijn speed 400's een regelaar van het merk "kontronic"
type "Rondo 400", bij mij in de buurt kost die dacht ik iets van een 20€.
Hij kan stromen van 18 Ampere aan...

Succes
Groetjes van Steven 8)

Hier is even een foto :

afb18942.gif

Even Verbetering : Hij kan 15 Ampère aan voor een spanning van
5,4Volt tot 14Volt
Bestel nr = 6050
Merk : Kontronik
Type : Rondo 400

Je moet hem op de achterkant van de speed 400 solderen,...

Oja, Welkom op het forum ! :P

Succes
Steven 8)

Ik heb daarnet mijn instructeur gemaild, en die raadde mij een andere regelaar aan. De sun 1000, ook van Kontronik. Wss zal ik deze kopen...
Toch bedankt voor alle informatie en welkom :) !!!

Heb je soms mss ervaring met de ontvanger R-114F van Futaba? Het is eentje met 4 kanalen, maar ik vroeg me af hoeveel ie zou kosten...

Grtz

Hello,
De sun 1000 is gewoon een vatiant van Kontronic op de rondo 400..
Deze regelaar gebruikt ik trouwens ook, ik heb met beiden nog geen last
gehad, bij de sun 1000 gaat bij inpluggen van de batterij krijgt de motor even nog enkele pulsen als check van de regelaar...

zijn gegevens : SUN 1000 18Ampère 6-12 cellen
Hij kan dus iets meer stroom aan...

Even een foto :

afb18975.jpg

Vriendelijk groeten
Steven 8)

Nee, ik heb geen ervaring met die ontvanger, maar ik zou je gewoon even een tipje willen geven, als je een ontvanger gaat kopen zou ik zeggen denk even aan de toekomst, aan wat je allemaal nog van plan bent, ik zie dat je een 4 kanaals ontvanger wil kopen, ik heb mijn eerste
ontvanger ook gekocht met 4 kanalen en ik wou ook steeds zo goedkoop mogelijk gesteld zijn..
Maar later kan het wel eens zijn dat je daarop terug komt en dat je meer kanalen nodig hebt, meestal heb je die sneller nodig dan je eerst denkt :wink: , ik zou misschien aanraden om ineens een ontvanger met wat meer kanalen te kopen, dan moet je daarna geen dubelle kosten doen
:)
Je moet natuurlijk wel je eigen keuzes maken :wink:

VEEL SUCCES !
Groetjes
Steven 8)

jah, daar heb'k wel even over nagedacht, maar naast richtingsroer, hoogte, rolroeren, en motor hebben je toch haast niets nodig, toch?!? Voor wat gebruik jij dan de andere kanalen? Ik heb ook nog'n 6-kanaals ontvanger liggen, maar die zit momenteel in een robbe cardinal... :)

Grtz

Hello, je kan die gebruiken voor bv. een parashutist te droppen,
intrekbaar landingsgestel, Flaps of remkleppen, spoilers, luik openen,
een hele hoop opties, je kan ze bij een computer zender ook gebruiken
voor mixers enz...

Groetjes
Steven 8)

Back