Help bij monteren 8.5T motor in tt01

Hey ik zit met het volgende.

Ik zie op internet allemaal plaatjes met gearing enzo en in welke gaatjes dan de motor moet ophangen.

169210d1158755891-tt-01-gearing-tt01-gearing.jpg

Maar die pinion blijft op die manier toch altijd in het midden? Ik had me er wat bij kunnen voorstellen als de motor daardoor wat naar links of rechts gaat. Mijn motor is helemaal rond namelijk en weet dus niet wat de bovenkant van de motor is.

Heb gisteren een ezrun 8.5 erin gehangen en gaat als de brandweer maar nu twijfel ik of het wel goed zit.

Ik heb nu nog gewoon 19T en 61, dat is de standaard bij een tt01e toch?

Ook wil ik denk ik naar 22/58 voor een mooie balans in acceleratie en top speed of denken jullie daar anders over?
Dan gaat ie op top toch harder dan nu?

Laatst bewerkt:
gewoon monteren zoals er aangegeven wordt, de motor as verschuift ten opzichte van de motor steun.

en met een 22/58 ga je sneller.

Die vertanding heeft volgens mij niet zoveel zin; een 8.5 turns gaat al snel genoeg

vertanding doet zeker wonderen, als je op een circuit rijdt met veel snelle stukken, kan je standaard vertanding under geard zijn... en je vertanding beïnvloed je temperatuur :rolleyes:

En 25/55 is misschien wat te veel van het goede?

Misschien dat ik eerst wel 22/61 probeer. Hoef ik de spur niet te vervangen of maakt dat qua snelheid geen zak uit?

Back