Help bij multiplex DP7

Hallo allemaal,

Ik heb van de week van iemand wat spullen overgenomen en daar zat een multiplex DP7 bij.

Nou kan ik nergens wat vinden van dit ding.

Vermoed dat het een lader is maar weet het niet zeker. En ook niet voor wat voor batt.

Hoor graag van jullie

Grt. Marco
DSC00508.JPG

Misschien kun je hier een afbeelding van de lader uploaden? Anders even een omschrijving geven.
Ik heb hier nog wel een DP10-lader liggen, maar ik heb geen flauw idee meer hoe de DP7-lader er uitzag en hoe deze ingesteld moet worden.

Het is in ieder geval een NiCd-lader met delta peak afslag, die tot 7 cellen kan laden. Waarschijnlijk moet je de laadstroom instellen met een jumper?

Nu de foto er bij staat:
- midden boven de jumper op de gewenste laadstroom-instelling aansluiten.
- lader aansluiten op de autoaccu of gestabiliseerde voeding. De rode led licht op.
-NiCd aansluiten. De gele led gaat nu branden.
-Start indrukken en het snelladen begint (met de ingestelde stroomwaarde).
-Lader slaat automatisch af (delta-peak, net als de power peak 5 rechts op de foto). Nadat de lader is afgeslagen licht de gele led weer op en gaat de lader over op onderhoudslading.

Laadstroominstelling: accucapaciteit x 2,5. Dus bijvoorbeeld een 1,2Ah accu (of 1200mAh) laden met 1,2 x 2,5 = 3 Ampere. Deze waarde is er niet, dus je kiest de dichtstbijzijnde. De onderhoudslading is trouwens altijd 1/10 van de ingestelde stroom.

Back