[HELP] Bladspoor probleem

Hallo

Ik heb een Belt-Cp (e-sky) en ik ben nog redelijk een beginner bij de heli's.
Ik heb dus het probleem dat m'n bladspoor niet altijd gelijk is....

Als ik voordat ik vlieg het baldspoor gelijk zet (door die stangetjes te regelen)
dan is het een vlucht of twee later alweer anders (bladspoor)
maw dan loopt het niet meer gelijk :?

dus dat stangetje is zo'n stokje en 2 van die stukjes die je op zo'n balletje klikt (ball-link?)
soms is het zo dat het juiste bladspoor (gelijk), juist tussen 2 "draaien" zit, ofja je kan dat maar verdraaien per 180°.
klik voor een foto van het stangetje dat ik bedoel

Nu is mijn vraag: Hoe komt dat? Is dat normaal? Waar ligt het probleem? Wat kan ik eraan doen (verbeteren)

Mvg
Florian

Heb ff zitten zoeken op een forum en ik vond dit:
stuboy zei:
tracking... im having the same issue at the moment (that and both my batteries are blown... waiting for funds to buy new ones)

i've solved the tracking problem before by adjusting the tightness of the blade grips on the feathering shaft.

Also, i think the condition of hte dampers plays a big part, i think that is what my current issue is... but im trying to source out just the O-rings... might have to buy the t-rex spare head peice, it comes with 4 O-rings.

Obviously you're pitch must be the same on both blades.
BRON www.heliguy.com

Ik heb ff gevoelt aan die "Blade grips" en er zit toch wat spel op (heb ook gevoelt of het niet dat asje is dat daar zit)
Kan het dat zijn dat ervoor zorgt? zoja.... hoe hard mag je die blade grips aanspannen ?

Hier nog zo een! Heb er ook veel last van! Twijfel of het door speling komt op de bladhouders. Lijkt eerder te komen door te zacht kunststof oid......

hoop hier een goede oplossing te lezen!

gr,

niels

Uitgelubberde linkjes kunnen ervoor zorgen, zeker het vervangen waard als je het niet zeker weet.

Ook ligt het zeeeer sterk aan de bladen die gebruikt, met pro woodies op mijn t-rex heb ik nooit bladspoor, maar met goedkope carbon bladen wel.

aviador zei:
Uitgelubberde linkjes kunnen ervoor zorgen, zeker het vervangen waard als je het niet zeker weet.

Hoe weet je of ze "uitgelubberd" zijn ?
volgens mij is het niet dat.
ik heb hem nog niet zoo lang (nog geen maand) ...

Even voelen hoe soepel ze om het kogellinkje bewegen. Je mag heel licht weerstand voelen, als ze helemaal slap naar beneden hangen bij elke positie dan zijn ze opzich uitgelubberd.

@ aviador

Ik heb ff al die ballinks gecheckt...
eerst die dat ik meestal losmaak om de bladverstelling te veranderen (die zijn nog goed ...)
Daarna de andere 2 ball links en bij 1 van die 2 zit hij idd wel los (echt geen weerstand)
Dus... Ik zal best eens kijken voor een setje nieuwe hé.
Dat dat zo snel verslijt 8O

Merci Aviador

@aviador,

Ik heb de linkjes ook vervangen en ik vlieg met de pro 325 bladen. Het probleem blijft bestaan. Heb de indruk dat de boel een beetje taai is...

gr,

niels

Welke t-rex heb je niels? de SE of plastic versie?
soms willen de dempers ook niet strak genoeg zitten, even kijken of daar nog wat speling (meer dan demping) op zit.

Die zitten eigenlijk in de rotorkop, daar loopt de spindel (bladas) doorheen.

Er zijn ook verhalen van mensen die die door metalen versies vervangen. Het vlieg gedrag zou daardoor wel wat veranderen. Denk inderdaad dat dit bij mij het probleem is. Ik vind het namelijk wel allemaal erg veel mee geven! :oops:

thnx!

gr,

niels

Back