Help: Bouwen Tamiya Ducati 916

Discussie in 'Plastic Modelbouw' gestart door Pasqual, 3 dec 2004.

  1. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Zo iedereen plaats hier zijn foto's maar ik had is wat vragen over het bouwen van een Plastiek Kit. Ik heb gisteren een 1/12 Tamiya kitje gehaald van een Ducati 916. Dit is eigenlijk mijn eerste keer dat ik dit gaat proberen te maken heb wel is in het verleden gedaan en dat was 10 jaar terug ofzo en weet niet meer hoe ik het toen gedaan heb ik weet wel dat het toen mislukt is :)

    Nu mijn vraagjes:
    - Hoe kan je het beste beginnen en welke volgorde van werken aan zo'n plastiek model? Eerst alles uit snijden, dan verven en als laatste plakken?
    - Hoe te verven? met een airbrush of ook met een kwastje?
    - Alle verder tips zijn welkom om het een net model te laten worden..... :)

    Dit moet hem gaan worden met een beetje hulp van jullie gaat het misschien wel lukken.
    [​IMG]

    Ik hoop dat jullie wat goede antwoorden hebben en nuttige tips. Alvast bedankt :D
     
  2. Savage28 !!!

    Savage28 !!! Guest

    Hoe kan je het beste beginnen en welke volgorde van werken aan zo'n plastiek model? Eerst alles uit snijden, dan verven en als laatste plakken?

    De handleiding volgen: Onderdeeltje voor onderdeeltje uitsnijden in de volgorde waarin ze nodig zijn. Begin met plaatje 1, snij een willekeurig onderdeeltje uit wat je het handigst lijkt om mee te beginnen en ga die verven. Als het droog is (los onderdeeltje) pas aan elkaar plakken. Tenzij twee of meer grote onderdelen aan elkaar moeten komen kun je het som makkelijker aan elkaar plakken en dan pas schilderen, om te zorgen dat de kleur beter doorloopt.

    - Hoe te verven? met een airbrush of ook met een kwastje?

    Ik doe't gewoon met een kwastje omdat'k geen airbrush heb, echter, de kap en andere grote onderdelen kun je het beste spuiten. Zeker het bodywork, dat nogal opvalt. Als je dat met een kwastje doet zie je dat erg duiudelijk. Koop daarvoor gewoon een Tamiya Spuitbusje zoals in de handleiding staat aangegeven. Mijn advies is trouwens ook om alle verf van Tamiya zelf te kopen, dan heb je exact de goede kleuren, en deze verf heeft nog meer grote voordelen (oa snel droog)

    - Alle verder tips zijn welkom om het een net model te laten worden..

    voeg me maar toe op msn als je meer vragen hebt.

    Besef dat Tamiya modellen heel mooi gedetailleerd zijn, maar daarmee niet makkelijk zijn. Als je het mooi wil maken is het 't belangrijkste om geduld te hebben. Dan komt't wel goed. Beetje vaste hand en goede kwastjes is ook belangrijk. Die Ducati is een hele uitdagen, Ik wens je veel succes.

    Greetzz, Robbert
     
  3. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Bedankt voor de uitleg. Ik heb hem nu helemaal door dus gewoon de handleiding volgen en is er iets wat er geverfd moet worden uit snijden dan verven en dan pas lijmen.

    Ik ga binnenkort maar is ff beginnen :)

    ps Als iemand nog wat nuttig tips heeft om het model netjes te krijgen dan zijn die altijd welkom.
     
  4. rtempel

    rtempel

    Lid geworden:
    28 okt 2002
    Berichten:
    187
    Locatie:
    Eemnes
    Ik verf meestal de (kleine) onderdelen in het gietraampje.
    Dan kun je het beter vasthouden en kun je meer onderdelen van dezelfde kleur verfen waardoor je later niet de nummertjes kwijt bent.
    Als ik het onderdeel vervolgens uit het gietraampje haal, hoef ik -na bewerken van het onderdeel- alleen nog maar een paar dingetjes met verf aan te tippen.

    Robert
     
  5. Gunskes

    Gunskes

    Lid geworden:
    18 aug 2003
    Berichten:
    843
    Locatie:
    Erpe (Belgiƫ)
    als er chromen onderdeeltjes zijn moet je eerst de chrome wegkrabben op de lijmplaatsen, dan plakt hij beter en mooier.
     

Deel Deze Pagina