Help: camera met draad voor search and rescue?

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door TwentRover, 21 okt 2016.

  1. TwentRover

    TwentRover

    Lid geworden:
    11 apr 2011
    Berichten:
    4
    Hoi allemaal,

    over 1,5 week vertrekt er een klein team om in de bergen van Nepal opnieuw naar de vermiste bergbeklimmer Christiaan Wilson te zoeken. Christiaan was (of hopelijk maar onwaarschijnlijk, 'is') een jeugdvriend van me, en zodoende ben ik achter de schermen aan het helpen om de zoektocht een succes te maken.

    De kans is groot dat hij in een gletsjer spleet gevallen is, en daarom wil het team, naast lijkenhonden, ook met een camera gaan zoeken. Daar ben ik dus mee bezig.

    De omgeving: 30 tot 50 meter ondergronds, tussen stenen, ijs en door water.

    Camera: ik vertrouw eigenlijk niet op draadloos, zelfs met een sterke zender. Daarom ben ik op zoek naar een kleine camera die

    - bedraad (via signaalversterker, 50 meter kabel) werkt. Liefst naar een FPV bril, eventueel naar een schermpje of smartphone.
    - direct, of via een opnameapparaatje, de beelden op kan slaan op een micro SD kaartje zodat deze op smartphone / laptop te bekijken zijn.

    Ik dacht zelf aan een kleine FPV camera, zoals met een 1/3" Sony CCD sensor. Maar kan ik deze direct op een FPV bril aansluiten? En waar zou ik deze onderdelen kunnen kopen, zonder een week levertijd te hebben?

    Iemand nog andere suggesties?

    Alvast bedankt!

    Gert Jan Pieterse
     
  2. corvl

    corvl verslagschrijvers

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    2.554
    Locatie:
    Tirol -Oostenrijk
  3. Martin7182

    Martin7182

    Lid geworden:
    23 sep 2009
    Berichten:
    1.238
    Locatie:
    Bussum
    Wegens tijdgebrek zou ik een usb-endoscope erbij nemen (in overvloed te verkrijgen op eBay/Amazon). Kost haast niets, is licht om mee te nemen en sluit je zo aan op je smartphone of tablet. Evt. nog een usb-repeater erbij voor meer bereik. 50 meter gaat niet lukken, maar niet geschoten is altijd mis.

    Als ik tijd had, dan zou ik inderdaad een analoge FPV camera nemen met videobril. (UHF)-modulator/demodulator ertussen zodat je met coax kabel kunt werken en de camera daarover kunt voeden.

    Martin
     
    Ard Schell vindt dit leuk.
  4. TwentRover

    TwentRover

    Lid geworden:
    11 apr 2011
    Berichten:
    4
    Hoi Cor en Martin, bedankt voor jullie reacties!

    ik heb nu inderdaad IP camera's gekocht, maar die zijn nogal lastig met installeren en gebruiken, dus ik hoop dat ik er uit kom... Ik heb de Foscam C1 genomen, vanwege de prijs, formaat en snelle beschikbaarheid.

    Een USB endoscoop is ook een prima idee... ik heb er toevallig al eentje, kan die wel meegeven. Maar ik weet niet hoe ik dat op een smartphone aan moet sluiten, heb je daar toevallig ervaring mee Martin?

    Groetjes, Gert Jan
     
  5. Ard Schell

    Ard Schell

    Lid geworden:
    20 mei 2009
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Doetinchem
  6. corvl

    corvl verslagschrijvers

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    2.554
    Locatie:
    Tirol -Oostenrijk
    @ Twentrover:

    De Ipcam aansluiten en instaleren is poep simpel. Ben zelf geen grote computer kenner, maar:
    Notebook , switch met POe optie , en Ip cam erop aansluiten, Vast Ip adres op de CAmera zetten in hetzelfde bereik als de PC en klaar. Met de brwoser naar "dat" Ip adres en het zou moeten werken.

    Je kan een vragen op het cam-it.org forum , die kunnen ongetwijfeld wel verder helpen met het aansluiten om het "stand alone" te gebruiken.

    Foscam is wel een van de slechtere merken , er is zoveel beters te krijgen voor een fractie mee , en ook snel leverbaar. Maar ach , zolang het werkt.

    Cor
     

Deel Deze Pagina