[help] Durango DEX410R - Teveel en te weinig onderdeeltjes in de kit?

Hey,

Ik heb lang geleden een DEX410R kit gekocht en die heb ik redelijk ver in elkaar gezet, maar is vanwege een plek om te rijden en geldgebrek op de kast gegaan. Ondertussen wil ik wat anders dus ben ik hem klaar aan het maken voor de verkoop, maar van een paar dingen snap ik gene zak omt effe duidelijk te zeggen.

Ik kom verschillende dingen tegen waar ik vragen over heb dus ik zal ze hier neerzetten en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

- Vraag 1.
Het is redelijk simpel:

In de kit zaten vier deeltjes waarvan ik niet wist waar ze moesten, blijkt dat je ze nodig hebt wanneer je de optionele onderdelen bijkoopt. Ik veronderstel dat het normaal is dat die vier stukjes bij de kit zitten? (Ondanks dat ik het raar vind dat je een deel van de optoin parts moet kopen en een deel erbij zit :rolleyes:)

IMG_5937.JPG

- Vraag 2.

De voor en achter anti-rol bar: Wederom zitten een deel van de onderdeeltjes bij de kit en een deel moet je kopen?
Maar van een bepaald deel heb ik er twee nodig en alleen voor de achter rol bar, maar het zit wel 4x in de kit? Er zijn daar nog deeltjes bij waarvan ik er in totaal voor de voor en achter rol bar 8 nodig hebt en er zitten er 10 bij. Niet dat da een probleem is, zijn gewoon reserve waarschijnlijk?
Maar dan is er ook een deel waarvan ik er in totaal 4 nodig heb en er zitten er maar 2 bij...? Er ontbreken ook een paar kleine schroefkes... (ik kan me niet voorstellen dat ik dingen ben kwijtgeraakt)

IMG_5938.JPG

- Vraag 3.
Ik heb alles volgens het boekje gedaan, maar waarom blijven al deze stukjes over??? Ook reserve?

IMG_5942.JPG

IMG_5947.JPG

Sorry voor de lange tekst en mogelijk is het simpelweg zo dat het reserve deeltjes zijn en dat ik wat verloren ben, maar ik ben een beetje argwanend om dat ik Durango al twee keer moest vragen om vervang deeltjes omdat ze duidelijk niet pasten/slecht gemaakt waren (waar ik 100% zeker van was).

Groeten,

Laatst bewerkt:
omdat het vaak goedkoper is een bestaande mal van een andere auto te gebruiken voor een andere versie kan het zijn dat je onderdelen overhoudt. Geen probleem van maken maar in de reservedoos steken. Misschien heb je het een keer nodig.

Hmmm vond de DEX410 toch niet slecht in elkaar zitten, zitten inderdaad veel deeltjes extra bij maar te kort kan altijd wel eens gebeuren, Heb dat met mijn Truggy kit aan de hand gehad van Mugen, ook bij mijn Schumacher kit had ik 2x dezelfde diffhouder ipv links en rechts. Maar alles werd netjes opgelost door de shop!

Dus het is niet zo dat ze van het een te veel en het ander te weinig hebben gedaan, maar alleen mogelijk wat te weinig...

Het klopt dus dat die deeltjes op de onderste foto over zijn, of nodig als je optionele onderdelen koopt?

Groeten,

Edit: Behalve dat de auto best 'strak' in elkaar zit past alles inderdaad goed, maar ik had wel 2 onderdelen met een productiefoutje...

Laatst bewerkt:
Ik heb dit weekend een setje draagarmen gekocht voor m'n Cougar omdat er eentje gebroken was. Zondag doe ik het zakje open het waren 2 linkse draagarmen :/ Gelukkig had ik net een linkse nodig, dus zo erg vond ik het niet.

Back