Zelf heb ik nog niet zoveel ervaring met dit probleem, daarom heb ik mijn vader geraadpleegd en hoop je zo te kunnen helpen.
Heb je gecontroleerd of je de speed controller in het juiste kanaal van de ontvanger hebt gedaan (dit kun je in het instructieboekje vinden)?
Als je dat niet hebt gedaan, doet 'ie inderdaad niets meer.
Maakt de ontvanger wel goed contact met de speed controller? Als je bent gecrashed, kunnen de pootjes in het kanaal zijn verbogen en doet de sc niets, wanneer deze geen goed contact maken. Als de pootjes zijn verbogen, kun je ze voorzichtig, heel voorzichtig weer rechtbuigen. Pas op, ze kunnen daarbij breken.2.4 Ghz ontvangers van het oude type, waar je de stekkers aan de achterkant in steekt, zijn gevoelige ontvangers. Er hoort op dat type een resetknop te zitten. Een nieuw type heeft deze problemen niet (eentje met de stekkers aan de zijkant dus).
Zit de sc (speed controller) in het juiste kanaal, is het kanaal niet kapot en heb je evt. de ontvanger gereset, dan is er nog een mogelijkheid: sluit de motor niet aan de sc aan, de batterij wel, en meet dan de spanning die van de sc afkomt bij het stekkertje naar de motor toe op het moment dat je gas geeft (niet te veel!). Want het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat je nieuwe sc een misproductie is en het ook niet doet.
Is de sc doorgebrand door een crash? Want bij een crash kan de as van de motor ook krom zijn. Door een hele kleine afwijking in de as kan een brushless (ik neem aan dat je die hebt, aangezien je spreekt van een Belt CP V2) al zorgen dat hij niet meer wil draaien. De sc kan dan zijn signaal niet meer kwijt, waardoor hij doorbrandt. Als de as van de motor krom is, dan is DAT de oorzaak van de opgeblazen sc, en draait de motor natuurlijk ook niet met een nieuwe sc.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat je je heli snel weer aan de praat krijgt!
Met vriendelijke groet, Taya