Help esky belt cp v2 kapot

• Topicstarter Topicstarter yanky
  • Startdatum Startdatum
Y

yanky

Guest
Hallo,

Ik heb een vraag, mijn speed controller was doorgebrand heb een nieuwe maar de heli doet nu niks meer. Weet iemand hoe dit kan?

Zelf heb ik nog niet zoveel ervaring met dit probleem, daarom heb ik mijn vader geraadpleegd en hoop je zo te kunnen helpen.

Heb je gecontroleerd of je de speed controller in het juiste kanaal van de ontvanger hebt gedaan (dit kun je in het instructieboekje vinden)?
Als je dat niet hebt gedaan, doet 'ie inderdaad niets meer.

Maakt de ontvanger wel goed contact met de speed controller? Als je bent gecrashed, kunnen de pootjes in het kanaal zijn verbogen en doet de sc niets, wanneer deze geen goed contact maken. Als de pootjes zijn verbogen, kun je ze voorzichtig, heel voorzichtig weer rechtbuigen. Pas op, ze kunnen daarbij breken.2.4 Ghz ontvangers van het oude type, waar je de stekkers aan de achterkant in steekt, zijn gevoelige ontvangers. Er hoort op dat type een resetknop te zitten. Een nieuw type heeft deze problemen niet (eentje met de stekkers aan de zijkant dus).

Zit de sc (speed controller) in het juiste kanaal, is het kanaal niet kapot en heb je evt. de ontvanger gereset, dan is er nog een mogelijkheid: sluit de motor niet aan de sc aan, de batterij wel, en meet dan de spanning die van de sc afkomt bij het stekkertje naar de motor toe op het moment dat je gas geeft (niet te veel!). Want het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat je nieuwe sc een misproductie is en het ook niet doet.

Is de sc doorgebrand door een crash? Want bij een crash kan de as van de motor ook krom zijn. Door een hele kleine afwijking in de as kan een brushless (ik neem aan dat je die hebt, aangezien je spreekt van een Belt CP V2) al zorgen dat hij niet meer wil draaien. De sc kan dan zijn signaal niet meer kwijt, waardoor hij doorbrandt. Als de as van de motor krom is, dan is DAT de oorzaak van de opgeblazen sc, en draait de motor natuurlijk ook niet met een nieuwe sc.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat je je heli snel weer aan de praat krijgt!

Met vriendelijke groet, Taya

he taya

Dank je wel voor de hulp! had hem in het verkeerde kanaal gedrukt:S Maar goed de motor doet het ondertussen, maar hij draait nu de verkeerde kant op... heb ook het idee dat de as iets krom is. Deze ga ik ook nog maar vervangen. De sc was idd door een crash doorgebrand. Ik ga denk ook eerst maar even wat meer trainen met mijn lama v4.

Ik heb al heel veel gecrashed met een Belt CP maar de as van mijn motor beschadigen is niet gelukt. De maingear van de Belt is zo soft dat dat niet snel gebeurt. De draairichting van de motor kun je als ik mij niet vergis sturen door de volgorde van de aansluiting van de draden. ook kun je het soms instellen in de ESC.
Groeten en succes, Wilbert.

IK bedoel de maingear:) motor zelf is ok op de draairichting na dan. heb er nu 2 keer mee gevlogen en 2 keer een ongelukje. Heb de accu nog niet eens leeg gekregen:S

Ik ken het idee:rolleyes:
Oorspronkelijk eigenwijs zelf begonnen.
Toen de kosten toch te hoog begonnen te worden (€15 per dag) toch
Radd's school for rotary flight maar opgezocht op internet.
Toen ik mij aan die regeltjes ging houden werd de hobby ineens een een stuk goedkoper;)

Groeten, Wilbert.
Ps. bovenstaande gaat over mij en niet over jou......

Ah, fijn dat je'm weer aan de praat hebt gekregen!

Voor zover ik weet, kun je de draairichting van de motor veranderen door de draden om te draaien qua aansluitvolgorde, inderdaad, zoals mr.nice zegt. Hopelijk werkt het.

Back