[Help] Goed begin?

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door RC-Freakje, 11 mrt 2011.

  1. RC-Freakje

    RC-Freakje Guest

    Beste MBF'ers,

    Ik heb een paar jaar geleden voor de fun een elektro Audi R8 gekocht voor €60,-
    Nu wil ik een Fast RC 1:10 Brushless NASCADA kopen van €179,95 kopen. Nu is mij de vraag of het een goede beginners auto is ( ik heb al ervaring met besturing) en of er hier iemand is met ervaring van die auto. Ook is mij de vraag of dit een goede baan is om op te rijden [Model Auto Club "de Baanbrekers"]
    Alvast bedankt :banana:
     
  2. hanskez

    hanskez

    Lid geworden:
    13 sep 2004
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Tilburg
    hoi freaky

    de auto zou ik niet direct een topper noemen. belangrijk is dat je als je iets kapot rijd de onderdelen goed te krijgen zijn.
    als je echt op het circuit wilt gasan rijden zou ik meer naar een tamiya gaan kijken, al hoewel het met onderdelen ook wel eens een probleem kan zijn.
    kijk of je iets gebruikt kan kopen om mee te beginnen.

    of ga eens kijken op de baanbrekers, laatste weekend van maart zijn er weer clubwedstrijden.

    waar kom je vandaan?

    mvg Hans
     
  3. RC-Freakje

    RC-Freakje Guest

    Ik kom uit Etten-Leur ;] Dus dan moet een van me ouders me brengen. Ik wil niet gelijk op circuit rijden maar mijn vader wil dat als ik zo'n auto koop ook lid word :) Ik zal even verder zoeken.

    Weet trouwens iemand een goede webshop of gewoon een winkel ;] Ik heb er wel een gezien in oudenbosh maar dan is mij de vraag of dat wat is.

    EDIT:

    Is een tamiya trouwens brushless ?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 mrt 2011
  4. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    een Tamiya kan brushless gemaakt worden.
    de meeste chassis van Tamiya komen met een Brushed motor en regelaar.

    je moet ook kijken naar onderdelen voor je auto, zijn deze goed verkrijgbaar in de buurt.
    als je geen spares (reserve onderdelen) kan krijgen, hoe ga je dan je auto maken als hij stuk is ?!?
     
  5. RC-Freakje

    RC-Freakje Guest

    Je hebt wel gelijk ja ;]
     
  6. RC-Freakje

    RC-Freakje Guest

  7. Lochii

    Lochii

    Lid geworden:
    14 apr 2009
    Berichten:
    1.564
    Locatie:
    Het land van Maas en Waal
    Je vader geeft je in elk geval een erg goede tip ;) Een hobby uitoefenen met een grote groep mensen stimuleert je veel meer, er worden veel ervaringen uitgewisseld en het is gewoon veel leuker. Ook leer je zo mensen kennen binnen je hobby :)

    Als je bij die baan wil gaan rijden zou ik zeggen; neem eens een keer een dagje om daar te gaan kijken. Orienteer je een beetje en ga gesprekjes aan met wat meer ervaren mensen die daar rond lopen. Als je een auto gaat rijden die andere mensen daar ook gebruiken kun je in geval van nood reserve onderdelen van elkaar lenen / overkopen, set-ups overnemen enzovoort :)
     
  8. RC-Freakje

    RC-Freakje Guest

    Bedankt voor alle reactie's!

    Weten jullie een goede, brushless, elektrische, beginners auto?
     
  9. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    mijn advies is: "spaar door en kijk naar merken die zich hebben bewezen"
    merken die kwalitatief goed zijn: Tamiya, Traxxas, HPI, Hotbodies, schumacher, Xray, Losi, associated (en nog een paar)
     
  10. RC-Freakje

    RC-Freakje Guest

    Zal ik doen :]
     
  11. hanskez

    hanskez

    Lid geworden:
    13 sep 2004
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Tilburg
    kom kijken op 27 maart op de baanbrekers

    mvg Hans
     
  12. RC-Freakje

    RC-Freakje Guest

    Rij jij daar ook wel eens?
     
  13. hanskez

    hanskez

    Lid geworden:
    13 sep 2004
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Tilburg
    ja clubwedstrijden
     
  14. Olii

    Olii

    Lid geworden:
    14 feb 2009
    Berichten:
    1.897
    Locatie:
    Lier BE
    Ik ben daar in de zomer ook wel te vinden. Echt een super leuke en nette baan!
     

Deel Deze Pagina