Help: Helijive bailout met T8FGs

Alvast mn hartelijke dank aangezen ik met jullie hulp alweer verder zal komen hiermee.
Mijn probleem: mrMel's video's betreffende kontronik zijn tegenwoordig offline.
Laat ik deze nou net nodig hebben als geweldige aanvulling op de helijive handleiding.
Ik wil graag de bailout functie gebruiken icm helijive mode 4 (of 5 of 6).
Nu ben ik een beetje boel de weg kwijt. Kan iemand mij n uitleg voor dummies geven hoe ik dit geregeld krijg. De handleiding mbt modesetting lijkt me duidelijk maar hoe stel ik dit fysiek in op de 8fg??
- dit is mijn eerste konronik.
- komt op een TDR
- heb enkel ervaring met CC esc.
- ik gebruik normalerwijs 3 vliegmodi: normal (throttle 0-0-0-0-0 , pitch lineair, voor AR) idle up1 (throttle 80 flat, pitch lineair) idle up 2 (throttle hoger dan idle 1, pitch lineair), evt idle 3.
Mocht er nog aanvullende info nodig zijn lees ik t wel.
Alvast hartelijk bedankt!

Weet niet of je onderstaande bedoeld? Zo gebruik ik het met de vbar-governor.
in het conditions menu idle3 op je throttle hold schakelaar zetten en dan "on" in de middelste stand, "off" in de andere 2 standen.
Dan de throttle hold zelf alleen "on" zetten in de bovenste stand.
Als je dan je heli aansluit zijn de 2 bovenste standen gewoon throttle hold, als je dan wil autoroteren geef je 1 klik, wil je bailout switch je weer terug en wil je compleet stoppen dan geef je nog een klik.

in het conditions menu idle3 op je throttle hold schakelaar zetten en dan "on" in de middelste stand, "off" in de andere 2 standen.
Als je dan je heli aansluit zijn de 2 bovenste standen gewoon throttle hold, als je dan wil autoroteren geef je 1 klik, wil je bailout switch je weer terug en wil je compleet stoppen dan geef je nog een klik.

Nee, dat niet. Ik wilde eigenlijk de gov en bailout overlaten aan de helijive momenteel totdat ik compleet vertrouwd ben met kontronik, is mn eerste.
Later pas de opties van de vbar gov benutten met n phase sensor.
Ben n beetje paranoid geraakt van de postings wereldwijd over conflicten tussen helijive mode 8 en vbar.

wat ik beschreef kan ook gewoon met de helijive hoor. gewoon idleup3 op 15-20% instellen. werkt wat dat betreft gewoon hetzelfde als met de vbar-governor.

wat ik beschreef kan ook gewoon met de helijive hoor. gewoon idleup3 op 15-20% instellen. werkt wat dat betreft gewoon hetzelfde als met de vbar-governor.

Ok dus tijdens de vlucht naar idle up 3 schakelen vanuit bijv. idleup 2 in dit geval betekent motor 'schijnbaar' uit voor autorotatie maar bailout 'armed'.
Als je dan de schakelaar weer terug omzet naar idle1 of 2 tijdens autorotatie spoel je weer binnen no time op!? Dan kan je ook gewoon een andere schakelaar toewijzen enkel op thr. hold functie (ingesteld op 15-20%) bijv in geval van n 3 standen schakelaar: uit/aan/aan. En als je n autorotatie wilt uitvoeren met bailout deze schakelaar (terwijl je in vliegmodus idle up zit) omzetten naar AAN, en om autorotatie af te breken terug naar uit. Kan je alle vliegmodi blijven benutten...

Wat ik dus al zei. idle up 3 op de 3 standen throttle hold schakelaar zetten, waarbij die idleup 3 dan in de middelste stand actief is.

Back