Goedenavond allemaal. Ik heb voor deze vraag me maar even aangemeld als nieuw lid. Hopelijk kan iemand mij iets wijzer maken. Ik heb van een vriend een HPI mt02 gekregen. Na wat gesleutel heeft de auto even gelopen. Op zich is het ook nog een vrij nieuwe wagen. Alleen nu komt t. Vandaag weer even bezig geweest ermee en hij heeft even gelopen maar alles behalve zoals het zou moeten. Kwestie van de carburateur afstellen ga ik vanuit. Auto valt vaak uit en ik moest m straten door m wat hoger te trimmen op de afstandsbediening zeg maar. In het begin leek dit allemaal goed te gaan maar uiteindelijk kreeg ik m niet meer aan de praat.
Tijdens het afstellen viel mij ineens 1 ding op en dat is dat de gasschuif op deze carburateur opvallend veel speling lijkt te hebben. Ik heb het dan over wanneer je zeg maar denkbeeldig de schuif uit de carburateur zou willen halen. Dus trekkend in de lengte richting van de schuif. Denk toch wel dat de schuif 2-3mm heen en weer bewogen kan worden. Hoort dit zo? En zo niet, wat is dan hiervoor de oplossing. Hoop dat ik t een beetje duidelijk heb verwoord. Hoop dat iemand me wat wijzer kan maken.
Tijdens het afstellen viel mij ineens 1 ding op en dat is dat de gasschuif op deze carburateur opvallend veel speling lijkt te hebben. Ik heb het dan over wanneer je zeg maar denkbeeldig de schuif uit de carburateur zou willen halen. Dus trekkend in de lengte richting van de schuif. Denk toch wel dat de schuif 2-3mm heen en weer bewogen kan worden. Hoort dit zo? En zo niet, wat is dan hiervoor de oplossing. Hoop dat ik t een beetje duidelijk heb verwoord. Hoop dat iemand me wat wijzer kan maken.