Help.... ik heb een dode X-Twin

• Topicstarter Topicstarter dkair
  • Startdatum Startdatum
D

dkair

Guest
Beste forum leden,

Ik ben eveneens een bezitter van dat prachtig kleine ding dat X-twin noemt.
(De gele versie).
Ik heb er zowat 3 maal mee gevlogen, en daarstraks een 4de keer.
Omdat de motortjes plots een beetje sputterde dacht ik dat het LiPo celletje op was, dus landing, en laden.... Nou ja...laden, dat dacht ik.
Het groene Charge lampje ging niet aan bij het insteken. Dus... dacht ik even dat de zenderbatterijtjes misschien te plat waren om te laden.Dan maar huiswaarts en braafjes de zender opgeladen.
Eénmaal thuis, zette ik de x-twin even terug aan, maar toen deed ie totaal niks meer.

Wie kan mij helpen om hem terug in leven te brengen?

Met dank.
K D.
http://users.pandora.be/.dkaviation
:cry: :cry: :cry:

eerst zeker weten dat de cellen in je zender goed vol zijn en dan laden. Als hij dan nog niet wil laden kan hij inderdaad stuk zijn.

Ik moet toegeven dat ik ook al aan mijn tweede x-twin ben begonnen. Ik had problemen dat het laden met de keer langer duurde.

BEgon met 30 minuten en uiteindelijk duurde het op een gegeven moment zo'n 2 uur!!!

Het laat zich raden, maar na de laadbeurt van 2 uur deed hij het niet meer, ik vermoed dat het de accu was.

Ik ben gewoon terug gegaan. Gemeld dat de accu waarschijnlijk stuk was (x-twin was al zo'n 2 weken oud) maar desondanks kreeg ik gewoon een nieuwe mee!

Met andere woorden, bij beginnende problemen doe je er slim aan om hem maar meteen om te ruilen

Niets meer aan doen als je zeker weet dat hij stuk is gewoon ruilen. Heb er zelf al 2 geruild die bijna geen ontvangst hadden. Heb er nu een die leuk "vliegt"

Mijn X-Twin zat vandaag in de boom.. beetje heeeeeeeel erg hoog!

Maar dankzij de plaatselijke brandweer is hij weer veilig beneden gekomen :) Hulde!

katboom.jpg

haha, dat allemaal voor een vleigtuigje van 20 euro :) het koste mij 150 euro om de brandweer te laten komen :(, daarom staat de boom er nu ook niet meer ;)

WOW, serieus de brandweer voor een 20 euro speeltje (warvan je de zender nog hebt) ik had het niet gedaan.

Wij hebben wel eens (hier op de veluwe) gebeld omdat er een pauma in de boom zat, en nee het was niet zoon beest maar een brandstof model.
Eerst kwam de beekbergse zonder ladderwagen maar ze hadden de melding "vliegtuig in de boom" tja, dan denken ze daar niet direct aan een modelvliegtuig.
Maar de apeldoorse brandweer met een ladderwagen laten komen. En het probleem was opgelost.
http://www.armc.nl/Album/Johan/De_Sjef/

En vandaag zat ik met nachtvliegen in de boom (waneer mijn zagi stallt heb je er ECHT niks meer over te zeggen) maar een clubgenoot kon zeer goed gooien dus ook die was er zo uit :wink:

maare, weer on topic :oops: :oops: :oops:
Jammer dat er een X gestorven is :cry:
gewoon een nieuwe halen (je kunt hem eerst open maken en ff aan de draadjes wiebelen, dat doe ik altijd bij kapot speelgoed (en soms helpt het :?))

Mijn X-twin is het tegenover gestelde hij wil niet dood :P
heb een van de props al meerdere malen gebroken en gelijmt en hij vliegt nog steeds goed.

ja ik snapte het al meteen :wink: hehehehe... nu je rechtse muis klik eigenschappen.. Kat in boom :hammer: hahaha... Naja mijn pa zit bij de brandweer.. en die heeft toen ik klein was wel is de bal van een school (3hoog) gehaald.. Dus het ligt aan de connecties denk ik :lol:

maar idd... trug ON topic!

dkair zei:
Beste forum leden,

Ik ben eveneens een bezitter van dat prachtig kleine ding dat X-twin noemt.
(De gele versie).
Ik heb er zowat 3 maal mee gevlogen, en daarstraks een 4de keer.
Omdat de motortjes plots een beetje sputterde dacht ik dat het LiPo celletje op was, dus landing, en laden.... Nou ja...laden, dat dacht ik.
Het groene Charge lampje ging niet aan bij het insteken. Dus... dacht ik even dat de zenderbatterijtjes misschien te plat waren om te laden.Dan maar huiswaarts en braafjes de zender opgeladen.
Eénmaal thuis, zette ik de x-twin even terug aan, maar toen deed ie totaal niks meer.

Wie kan mij helpen om hem terug in leven te brengen?

Gewoon trug brengen dat ding want daar zeuren ze toch niet over, mijn prop was kapot door mijn eigen schuld en ik had geen bonnetje bij en toch mijn geld terug :D :D

Back