help ik heb een nordkap!!!

hoi,

wie kan me helpen... ik heb een nordkap gekregen 8) via een collega, maar deze boot is in zeer slechte staat (lees ontzettend goor)
Ik wil hem weer vaarbaar maken, maar ik stuit op een aantal problemen:
- zoals ik al schreef hij is ronduit goor. heeft iemand een (simpele) manier om de boot weer schoon te krijgen zonder dat ik hem eerst helemaal hoef te slopen.
het is voornamelijk rook aanslag en stof :|
- het tweede probleem: een aantal onderdelen van de opbouw zijn kapot of weg. ik heb al geprobeert om op internet foto's te vinden, maar die zijn helaas erg karig. kan iemand mij een paar foto's mailen van hoe de opbouw er uit hoort te zien??
- en de laatste vraag: waar laat ik de accu's. er is ruimte voor de electronica en de motor, maar veel te weinig voor de accu's (2x 3 volt loodaccu's)
ik kan ze vlak naast de motor plaatsen, maar zit ik dan nog wel goed met de gewichts verdeling???

wie helpt mij op weg (en ja ik heb ook hier op het forum al een paar uurtjes gezocht)

stof kan je doen met een luchtspuitbus *tip doe het wel buiten*

rook aanslag zal meer problemen geven, misschien wasbenzine maar weet niet of dat werkt.

ben er al een beetje mee aan het poetsen geweest, en het gaat het beste met allesreiniger in een spuitfles.
het nadeel hiervan is dat je alle opbouw ook moet verwijderen om hem goed schoon te krijgen en daar het ik niu juist geen zin in, maar het zal denk ik toch de enigste optie zijn.......

Een probaat middel om wat dan ook, schoon te krijgen, zijn vochtige babydoekjes. Overigens een tip ergens vanop dit Forum

:D en laat ik daar nu net meer dan genoeg van hebben :wink:

thanks..

maar waar laat ik nou die accu,s ?????

Wat betreft de accu's. Vreemd dat er geen plaats in voorzien is, zo klein is de Norkap toch niet. Misschien de elektronica wat omhoog plaatsen, dan blijven alleen de motor en schroefas beneden staan. Trouwens 3Volt loodaccus bestaan niet, is het niet 6Volt 3Ah? Is de motor dan 6 of 12Volt?
NiMH packs zijn ook een alternatief. Of eventueel de motor vervangen door een zuiniger model, dan kan er een kleinere batterij in. Ik zorg voor wat foto's, even verkleinen voor op het Forum.

normal_Nordkap6a.jpg

normal_Nordkap3a.jpg

normal_Nordkap4a.jpg

normal_Nordkap2a.jpg

mmm ik heb toch echt hier een 3 volt accu :?

en ik heb wel foto's , maar ik heb me nog niet echt verdiept hoe die te kunnen plaatsen :oops:

Staat een Monoperm of Monoperm Super in die grijse accu is genoeg.

Motor zal wel 6 volt zijn, kan je ook Mh of Nc Accu's erin plaatsen die kan je over de hele boot verdelen.

Pinty, meet je de batterijen wel goed? Want ik tel 3 cellen, en elke cel is 2Volt = 6Volt. Misschien zijn ze slecht opgeladen of defekt. Als ze defekt zijn, is het voorstel om ineens NiMH cellen aan te schaffen, een goede oplossing, ivm de gewichtsverdeling

Tja... NC of NiMH cellen kopen lijkt me de meest voor de hand liggende oplossing...
Als het een 6V motor is lijkt me dat geen probleem.
En wat zie ik daar? Een mechanische snelheidsregelaar? Oei... da's oud en errug onvoordeling varen! Die zet een behoorlijk deel van de stroom in warmte om in plaats van snelheid of kracht.
Als je toch naar de modelbouwzaak gaat, kan je beter een simpele electronische regelaar aanschaffen. Zo duur zijn die niet, en dan kan je een stuk langer varen...

Ik weet niet hoe oud die accu's zijn maar die Monoperm draaid op 6 volt.
Vermoedelijk zijn de accu's niet onderhouden en zijn defect.

Je kan dan het beste 5 Nc of Mh cellen kopen die kan je met een hoger Amperage krijgen dan die accu.
De Monoperm zal niet veel Amp nemen als er een normale scheepsschroef onder zit.

Maar Cellen kan je beter in de boot kwijt dan een accu ligt hij ook stabieler op het water.

:lol: :lol: ik heb de boot nog meer net, en het eerste wat me opviel is dat er weinig tot geen ruimte was voot die accu (s).
de ene accu is 3 volt en de andere 6 volt en in zeer slechte staat. moeten dus vervangen worden. net als de romp..zo lek als een mandje.
ach en die regelaar... voor de gein laat ik hem er nog ff in zitten, voorlopig vaart de boot nog lang niet :lol:

Back