J
J. Knippels
Guest

De eerste DLG dag in de buurt van Zwolle is al weer een tijdje geleden. Wat me vooral bij bleef waren die DLG-vliegers die ondanks de regen thermiek wisten te vinden. Ze vlogen allemaal met een model genaamd Turbo.
Natuurlijk is een goede piloot 80% van het resultaat. Dus wilde ik die overgebleven 20% zo klein mogelijk maken. Contact gezocht met het Oostenrijkse en bij de heer Zach een Turbo besteld.
Ik in mijn beste Steenkolenduits gevraagd hoe dat dan ging het bestellen van een turbo.
Nou gewoon, u stuurt me een fax
Ja en betalen hoe gaat dat dan.
Heel eenvoudig. Over een week of vier krijg je een grote driehoekige doos thuisgestuurd. Die maak je open. Als hetgeen je ziet je bevalt dan maak je het geld over en anders stuur je de handel gewoon terug.
Bij thuiskomst gisteravond lag er een briefje van TPG (lees de PTT) in de bus. Een paar deuren verderop was een pakketje bezorgd voor mij. Het pakketje bleek een manshoge doos te zijn. De mevrouw die het pakketje voor mij in ontvangst genomen had zal zich wel driftig hebben afgevraagd wat daar dan in zat.
Thuis niet getreuzeld open die doos. Verpakt in meters noppenfolie verschijnen daar vleugel, romp en staartdelen. Bijgesloten is een bladzijde met aanwijzingen. Tenminste dat is wat ik van die schetjes op de bladzijde begrijp.
Nu eerst maar eens twee dagen op m'n handen gaan zitten voor ik aan de knutsel ga. Haastige spoed is in dit soort gevallen zelden goed
Met vriendelijke groet,
Hans Knippels