Help!! ik krijg me buggy niet goed afgesteld

• Topicstarter Topicstarter andreNL
  • Startdatum Startdatum
A

andreNL

Guest
hallo mensenIk heb een ansmann virus 2.0 buggy in mijn bezit, ik wilde hem afstellen en nu start de auto bijna niet meer als hij nog wel start na vaak trekken stopt hij ermee als ik de gloeiplug eruit trek weet iemand misschien het probleem?

Brandstof auto's - Modelbouwforum.nl

Staan een aantal topics bovanaan vastgezet. Lees ze eens door.

de-zin-en-onzin-rondom-nitromotoren

9) Gloeiplug
Gebruik altijd de aanbevolen gradatie gloeiplug !!!! (of iets wat erop lijkt)
Als een plug gloeit wilt dat niet zeggen dat die goed is, is het draadje pikzwart of dof-grijs zal de werking weg zijn en zal de motor geheel onbetrouwbaar lopen. Schroef nooit aan de motor als die van de 1 op de andere dag niet goed meer loopt en/of makkelijk wilt afslaan maar vervang eerst de plug en controleer eventueel daarna eerst de koppeling.

Dus plug vervangen!

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee de gloeiplug is goed want die is nog niet zo oud en het vreemde is dat er super veel benzine uit de uitlaat komt als hij loopt weet iemand mischien hoe dat kan?

Als er teveel brandstof uit de uitlaat komt, staat hij veel te rijk.
Een te rijke afstelling zal de gloeiplug ook doven.

M.v.g. Mark

Nee de gloeiplug is goed want die is nog niet zo oud en het vreemde is dat er super veel benzine uit de uitlaat komt als hij loopt weet iemand mischien hoe dat kan?

Natuurlijk joh, waarom stel je de vraag?
Als je de gloeier van de plug haalt en hij slaat af is het voor 99% de plug. Maar uiteraard weet jij het beter.

Oke ik zal het dan is proberen met een andere plug en als die te rijk staat moet ik de hoofdsproeier dan naar binnen of naar buiten draaien?

Lees nou ff die faq door want we kunnen alles wel honderdzessentachtigduizend keer gaan herhalen maar als jij nou niet zo lui doet kan je 95% van je vragen zelf beantwoorden door goed te lezen

Oke ik zal het dan is proberen met een andere plug en als die te rijk staat moet ik de hoofdsproeier dan naar binnen of naar buiten draaien?

Vragen is goed, zelf je antwoord opzoeken is beter. Lees de handleiding eens door of inderdaad 1 van de stickies.

nou de bougie is zowiezo kapot want die gloeit niet meer er komt alleen nog rook vanaf en hij is super nat maar gloeien doet hij niet meer

nou me buggy loopt weer en goed ook dus dat is mooi alleen reed ik over de straat en toen kon ik geen gas meer geven de motor draaide nog wel maar het gas werkte niet mee toen ik naar de failsafe keek knipperde het lampje dat betekend dus dat die erop staat en ik krijg hem er niet meer af.
Weet iemand hoe ik dat op kan lossen of moet ik gwn een nieuwe failsafe kopen denken jullie?

nee dat kan niet want het stuur doet het nog wel.
dus dan zijn de batterijen nog goed volgens mij

Vooral de aangeboden oplossingen niet nakijken! Die mannen hier kennen er namelijk niets van!

Maar als je het nog niet zou doorhebben, IK BEN SARCASTISCH!

nee dat kan niet want het stuur doet het nog wel.
dus dan zijn de batterijen nog goed volgens mij

Ja logisch want op jouw stuurservo zit geen failsafe waarschijnlijk. Je failsafe zal inslaan wanneer het voltage onder een bepaald niveau komt. Dus ik zou eerst en vooral proberen met nieuwe batterijen.

Ik snap niet goed dat je hulp komt vragen als je alles toch zelf beter weet.

Back