help ik zoek een electromotor

• Topicstarter Topicstarter djuri
  • Startdatum Startdatum
D

djuri

Guest
beste hobbie-isten,

voor een kunstwerk van bewegende kunst of moving-art, ben ik op zoek naar een electromotor die een lage rpm heeft 1/5 pm tot 2 p/m (liefst instelbaar) de motor van een spiegelbol lijkt perfect maar deze enkel draaien voor een naar beneden richtende kracht, zodra je er een kracht op zet die het asje belast gaan ze stuk of stoppen ze helaas. wie weet waar ik dit soort motortjes kan kopen die ook nog stil zijn?

iemand suggesties?

voor de liefhebbers, het werk wat ik wil nabouwen in het klein is geinspireerd op het werk van ruben margolin "magic wave"

Op een autosloperij een ruitenwissermotor met t mechanisme eraan halen , dat met wat minder voltage laten draaien en je hebt iets sterks en wat langzaam draait .

Zelf een vertraging bouwen? Ik heb geen idee waar het in moet komen maar bijvoorbeeld met technisch Lego kun je een hoop.

Ik zou adviseren om een stappenmotor te pakken met een stukje sturing. Afhankelijk van de sturing en de hoeveelheid polen kan een stappenmotor per puls een 1/8e of zelfs minder draaien. Zet er een snaar of een tandwiel op en je merkt zowat niets meer van de schokkende stapjes en de kracht wordt groter.

Back