Help --> instellen GWS ESC15A controller op een piccolo

Ik heb een GWS setje binnen gekregen maar ik krijg het niet aan de gang.

Ik heb een en ander gemonteerd op mijn piccolo zoals vermeld in eerdere posts.
(http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=19304&highlight=)
Dus een Y kabel vanaf de ontvanger naar de piccoboard regelaar en naar de GWS controller alleen de witte draad.
Ik voed alleen het piccoboard wel zelf en niet zoals beschreven in bovenstaande post via de controller.

wat ik ook probeer, ik blijf continue een ding dong signaal horen ondanks alles wat vermeld staat in de documentatie -->
GWS ESC15A

Ik heb ook (vanwege de initalisatie van t piccoboard) 2 accu's gebruikt. 1 om het piccoboard aan te laten staan en 1 lipo 3s1p pack waarmee ik de controller verbind.

Wat moet ik doen ?

Is je lipo voldoende opgeladen ? Ik heb ook zo'n GWS ESC15 controller op mijn GWS dragonfly. Als de lipo spanning onbelast onder de 10V ofzo zit dan start hij niet en geeft continu dat dingdong geluid.
Verder blijkt die regelaar ook niet via de (GWS) zender instelbaar. Enkel de throttlerange kan ik instellen, maar braking krijg ik niet afgezet.

Welke zender heb je ?

Ik had ook problemen om hem op gang te krijgen ( FF9 ).

Ik gebruik 2 vliegmode's om het remprobleem, te omzeilen.
Eén begint vanaf 0% en remt, de andere om te vliegen begint vanaf 9% en dat is het minimun toeretal.
ik dacht ook dat ik mijn volgas punt op 75% heb liggen, ook omdat volgas buiten bereik van de regelaar lag.
Als ik land wacht ik tot het toerental helemaal is terug gevallen, en dan ga ik naar de andere vliegmode, die de rem erop gooit. De heli draait dan nog een klein kwartje.

Als dit regelaartje verder betrouwbaar blijkt ga ik bij een volgdende GWS esc de programmeerkaart erbij nemen. Dit raden ze nu op het ikarus forum wel aan.

TM

Hoi, de lipo is volledig opgeladen en ik heb een oude nova 4 zender. Dit is die standaar bij die piccolo's geleverd wordt. Ik ga naar verkoop van wat overig rc spul een graupner mx 12 of 16 aanschaffen.

Maar hij reageert dus echt nergens op, geen snelle flitsende led bij het aanzetten, alleen na een paar seconden een eindeloze ding dong !?`

EDIT
Heb een nieuwe gekregen nadat ik em had op gestuurd, probleem is nu verholpen.
Ook had ik het maar met 1 accu moeten doen, het servo signaal kan anders niet terug :S
/EDIT

Back