Help - LBA10 balancer

• Topicstarter Topicstarter Bronco
  • Startdatum Startdatum
B

Bronco

Guest
Wie kan mij helpen want ik smijt mijn 2 LBA10 balancers bijna door het raam.

Ik wil mijn lipo's dus balanceren uiteraard en dacht dit te doen in 'Connection' mode zoals de handleiding van Hyperion beschrijft.

- aansluiten balancer aan lipo compatibele lader
- sluit de juiste balanceer kabel aan op de balancer (in dit geval 2s)
- sluit de batterij plug aan op de balanceer kabel
- vervolgens binnen de 12 sec de +/- aansluiten op de balancer
- druk vervolgens op de set knop om in 'Connection' mode te geraken.
- druk op start van je lader.

Vervolgens begint mijn Overloader te laden en flikkert één van de lichtjes mbt de cell die gebalanceerd wordt (of ontladen wordt heb ik begrepen). Echter na een tijdje stopt de balancer en begint mijn lader te protesteren.

Boodschap die ik krijg is : a battery has been disconnected.

Ik dacht tegelijkertijd te kunnen laden en balancen of zie ik dit verkeerd ?

Wie kan mij wat licht in de duisternis brengen?

Bronco,

Het lijkt er wel op dat de LBA niet goed in connectie mode komt en dat hij automatisch weer uitschakeld. Zie je de lader ook echt laden en doen beide LBA balancers dat????

Mvg,

Ik zie de lader effectief laden. Heb 2 balancers : een oudere LBA10 en de nieuwe die ook A123 kan balancen. Op beide heb ik andere batterij connectoren zitten.

Heb het probleem met de oudere die ik gebruik om mijn Maxamps 6000mah lipo te balancen (met dean connector).

De nieuwere is met busjes en gebruik ik om mijn Orion Platinum lipo's te balanceren. Dit liep goed (denk ik toch). Hier was de ladere ook aan het laden maar de balancer stopte niet.

Probeer eens om stap 5 over te slaan.

(- druk vervolgens op de set knop om in 'Connection' mode te geraken.)

Niet alle laders hebben dit nodig. (staat volgens mij ook zo in de handleiding)

Hi Bronco,

Ik heb zelf 3 LBA10 balancers (1 oude en 2 A123 capable). De procedure welke je beschrijft klopt en hoort te werken. Weet je zeker dat je balancer niet op A123 staat als je LiPo's gebruikt, want dat resulteert in het 'afslaan' van je LBA10 na een tijdje om de A123 te beschermen tegen te hoge spanning, en dus een error op de lader.

Groeten,
Bart

Heb eerst mijn lipo's in standalone gebalanceerd en dan pas geladen. Ze waren iets te ver uit balans blijkbaar om direct in Connection mode te werken.

Back