HELP! lipo solderen!

Hallo allemaal,

Ik heb recentelijk 1 cel gesloopt van een TP2100 pakket en deze verwijdert met de intentie om hier een 2s pakket van te maken.

Dit is opzich gelukt, alleen kan ik zelf niet het draadje aan de aluminium soldeerlip solderen omdat ik geen zincflux/soldeer heb.

Nu zoek ik dus iemand die dat wel heeft omdat ik geen zin heb om het te bestellen voor 1 kleine soldering... dan rij ik liever naar iemand toe en betaal ik deze persoon wel een vergoeding :wink:

Dus als iemand zincflux/soldeer heeft en mij wil helpen met een draadje aan een aluminium lipje te solderen... reageer even!!!

Alvast bedankt!!!!

Richard

ps. Ik woon in Rockanje, omgeving Rotterdam maar ben ook bijna wekelijks in omgeving Nijmegen te vinden :wink:

hoi,

ik ben niet bekend met zincflux soldeer, maar kan je wel helpen aan een stukje speciaal soldeer (smeltpunt ong 275 graden). Daarmee solderen we op t werk namelijk ook alu zonder flux. Is alleen wel een dikte van 4mm. Kan een stukkie in een envelopje doen als je wil.

Groeten Paul

Hallo Richard,

Lipo's solderen lukt best alleen kan het zijn dat je de andere kant van het lipje moet solderen het is mij zonder problemmen gelukt en ik woon in Rozenburg ik hoor het wel.

Mvg Peter

Back