Help me alsjeblieft met mijn verf probleempje

• Topicstarter Topicstarter TurkichAirlines
  • Startdatum Startdatum
T

TurkichAirlines

Guest
ik ben aan het verfen maar ik heb het iets te dik geverft en nu ze je dikke vlekken.Kan ik het met terpentine weg halen en dan opnieuw verfen?

even wat meer informatie zou dan handig zijn ;)

Wat voor verf en op wat voor materiaal? (sommige plastics lossen op in oplosmiddelen)

dit is een plasticmodelbouw forum en jij vragt welke meteriaal:S

hey

wat ben je aan het bouwen??????? een vliegtuig boot auto en wat voor merk want daar zit een hoop verschil in
we vragen alleen wat info om je te helpen hoor :?

peter

TurkichAirlines zei:
ik ben aan het verfen maar ik heb het iets te dik geverft en nu ze je dikke vlekken.Kan ik het met terpentine weg halen en dan opnieuw verfen?
terpentine is verfverdunner dus je zou het er inderdaad af kunnen krijgen, mss zelfs tot op originle kleur, alleen of je daarna nog het gewenste resultaat krijgt?

Ik zou het eerst laten drogen. Soms ben ik aan het lakken, en tijdens het drogen lijkt het een drama te worden. Maar 24 uur later is het toch netjes geworden...

Mocht het echt tegenzitten, dan kan je altijd nog je model bespuiten met Mr. Muscle ovenreiniger, in een plastic zakje doen, en een nachtje zo laten liggen. De verf borstel je er dan zo af. Wel geod afspoelen onder de kraan. Soms is een 2e keer nodig. Je model is dan weer helemaal schoon, en je kan een nieuwe poging wagen.

revell en humbrol verf krijg je heel makkelijk weg met overreiniger van dr muscle.
Model in plasticzakje doen goed alles inspuiten en weg zetten.
Na een paar uur of zo model met een borstel onder de kraan afspoelen.

let op geen metaaldelen er mee doen

Back