help met programmeren van ansmann 12t speed controller

heeft iemand dit al eens geprogrammerd ...? kreeg er een duiste handleiding bij waar ik totaal niet uit kom.
hij heeft een vertraagde vooruit nu en gaat als een beest in zijn achteruit. leek mij dat dit andersom moet. maar weet mijn god niet hoe ik dit moet programmeren. erg slecht uitgelegd doormiddel van tekening. kan iemand me ermee hellppen ?

alvast bedankt

Dat is heel erg simpel te "programmeren". :lol:
De draden naar de motor omdraaien (+ en - omwisselen) en klaar is iejun! :wink:
LET OP: ALLEEN de draden naar de motor omdraaien NOOIT de draden naar de accu want dat betekend het einde van je regelaar! :roll:

nee want dat rijdt tie achteruit inplaats van vooruit. het zit hem in de controller. ik wil juist de vertraging in de achteruit hebben inplaats van nu de vooruit.

Toch de oplossing van Ernst toepassen, en dan ook het gas-kanaal op de zender ompolen. Dan wordt je achteruit voorruit, en de vooruit achteruit. Hoe dat moet is per zender verschillend. Een computerzender doet dit softwarematig, bij een gewone gaat het met schakelaartjes of stekkertjes ompluggen.

Dan heb ik de vraag dus helemaal verkeerd gelezen. Ik dacht dat vooruit en achteruit omgedraaid was. :oops: :oops: :oops:
Hoe je de regelaar programmeren moet staat in de handleiding maar ik lees dat je niet uit het Duits komt. Dus een korte vertaling van het verhaaltje.
Bij het aanschakelen van de regelaar zal er gedurende 2 seconden een rode en groene led knipperen. Je kan het programmeren starten zolang de led's knipperen.
Zorg ervoor dat de gasknuppel in de "UIT" stand staat en druk op de programmeer knop. Hierdoor ga je naar de programmeer mode en wordt als eerste de "UIT" stand opgeslagen. Als dat gebeurt is zal de groene led oplichten.
Zet nu de gasknuppel "VOLGAS VOORUIT" en daarna weer terug naar "UIT". Deze waarde wordt ook opgeslagen en de rode led zal oplichten.
Zet nu de gasknuppel op "VOLGAS ACHTERUIT" en daarna weer terug naar "UIT". Deze waarde wordt ook opgeslagen en de beide led's knipperen nu gedurende 2 seconden.
Hiermee is de programmering klaar en kan je de regelaar gebruiken. De instellingen worden bewaard in het geheugen en zullen steeds weer gebruikt worden. Pas als je de programmeerknop opnieuw indrukt zullen ze veranderd kunnen worden.
Hopelijk kan je hier mee je regelaar goed werkend krijgen.

Back