Help met Speed Passion v3

Ik heb tijdje terug een speed passion competition v3.0 motor gehaald (2de hands), echter werd het zonder pinion geleverd. Ik wil nu eentje gaan halen, maar alleen weet ik niet wat voor een ik moet kopen. Ik heb bij pkracing gekeken en zag dat ze 3,15 en 5 mm pinions verkopen. In het boekje staat dat de shaft van de motor 3,175 mm is, dus heb ik niks aan de pinions die pk verkopen.

Volgens mij zijn er nog meer mensen die hetzelfde motor hebben. Dus mijn vraag is...welk merk/model pinion kopen jullie en waar worden die verkocht

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen

Gr,
Stephen

Je kan gewoon die van 3,15 gebruiken.
Als ze niet passen, de pinion verwarmen, dat zet ie uit en schuif je hem er zo op.
Maar ik ga ervan uit dat ie gewoon past.

gr Richard

Bel anders PK gewoon even op en vraag gewoon even welke pinions je kan gebruiken. De speed passion motor heeft idd gewoon een 1/8" motoras. Dat hebben alle 540 type motoren en de meeste gangbare pinions (48pitch, 64pitch, 0.4mod & 0.6mod) passen daar gewoon op.

Wat voor auto komt de motor in? Dan kan je al bepalen wat voor pinions je nodig hebt namelijk.

De meeste gangbare pinions van Corally, GM, Tamiya en dergelijke passen gewoon op jouw motor.
De tandwielen die jij bij PK gezien hebt zijn M1 pinions en dus module 1. Die zullen waarschijnlijk niet op de tandwielen in jouw auto passen aangezien de meeste met of 48 pitch of een 0.6 module werken. Als je bij de pinions had gelezen wat erbij staat dan had je kunnen lezen dat deze pinions voor een 1/8 brandstof auto zijn die omgebouwd zijn naar electro...
Geef dus even aan welke auto je rijd, dan komt het antwoord vanzelf.

Ga in ieder geval NOOIT tandwielen die niet goed passen verwarmen en dan op je as zetten want dan krijg je ze er NOOIT meer af... Tenminste niet zonder schade aan de motor toe te brengen.

Ik heb wat meer onderzoek gedaan op internet en las ik ergens dat ik een 64DP met lange uitvoering kan gebruiken. Deze verkopen ze wel bij PK dus ga ik hem daar bestellen. Alleen weet ik niet hoeveel tanden ik moet gaan halen. Ben wel bereid om een nieuwe spur erbij te halen.

Wat raad je aan.
Ik heb geen ervaring met 1:12 dus wil ik rustig aan beginnen, ik heb een 13.5T motor, maar ik ben van plan om een milder motor te halen wanneer ik wat meer geld heb

Je rijd dus met een 1/12 en waarschijnlijk met een Corally auto anders heb je geen lange pinions nodig. Die gebruikt alleen Corally namelijk.

Voor meer info over 1/12 raad ik je aan om het 1/12 topic eens door te nemen en daar verder je vragen te stellen. Daar is een compleet gevuld topic voor namelijk...

Succes!

het-1-12-topic

Laatst bewerkt door een moderator:
Back