Help, mijn dochter heeft een auto....

• Topicstarter Topicstarter Spinoza
  • Startdatum Startdatum
S

Spinoza

Guest
Om met de deur in huis te vallen, mijn dochter heeft een auto besteld.
Een Atom XB (rtr) van Mavarick, zo'n 1/18 geval.

Nu weet ik dat dit niet te vergelijken valt met niko of dickie.
Maar wat kan ik straks verwachten?
Hoe hard wil of kan dat dingetje lopen en haar kennende moet het nog sneller, doch echte specs over de vaarttregelaar kan ik niet vinden.
Er hangt een 370 motor onder, doch zegt dat niets natuurlijk.

Hoeveel turn's kan deze regelaar max. aan zonder haar direct in de kosten te laten lopen en hoeveel turn's heeft dat motortje.

Ze zal eerst wel standaart blijven rijden, maar ik kan haar al iets langer en dan wil ik haar gaarne van goed advies dienen.
Ja ik weet het, borstelloos is the magic word, maar we houden het eerst maar bij de borstels, totdat ze echt weet als ze verder wil met deze hobby.

Resume: wat is de standaart snelheid?
Hoeveel T kan de regelaar aan?
Hoeveel T is de standaart motor?
advies eventueel snellere motor ( geen brushless ) ?

Wie kan mij in antwoorden voorzien?

Ligt eraan wat je onder topmerken verstaat..;), een traxxas valt ook niet te vergelijken met een mugen oid.

En je kan kijken naar een ezrun, die had volgens mij ook een goedkope 1:18 brushless set. Want als je een borstel motor + (misschien) regelaar. Dan kom je ook aardig in de kosten.

Meestal kunnen de standaard regelaars niet veel meer hebben. Eens de wagen binnen is , de spec's bekijken van de regelaar. Moest ze toch dat ietsje sneller willen zou ik allereerst overschakelen op een 2s lipo. Gaat het dan niet snel genoeg kan je een Ezrun of iets anders erbij nemen. Castle heeft ook héle goede 1/18 setjes !

En het is niet dat brushed slechter is dan brushless. Brushless heeft gewoon minder onderhoud nodig. En door de mindere wrijving met die koolborstels gaat die ook wel wat sneller.
EDIT , nu dacht ik net aan iets. Vorig jaar was ik een van de weinigen die nog met een brushed (23T Superstock) reedt in de TamiyaCup tijdens de finale in Ruchpen (MAC Baanbrekers) En ik was even snel als een 12t Brushless! Dus opzich kan je brushed niet helemaal afschrijven vind ik.

Zoals Darkfire zei dat Traxxas en HPI de topmerken zijn ben ik niet echt mee eens. Want je vergeet Tamiya. Hoe durf je...:yes:

De bovenstaande merken hebben gewoon een heel ruim aanbod voor beginners als voor gevorderden. En inderdaad kan Traxxas niet opboksen in een wedstrijd tegen een Mugen,AE,Kyosho,Losi etc...

Laatst bewerkt:
@ Olii,over wat de merken betreft heb je gelijk.
Allemaal aangepraat kuddegedrag.
Als je gaat doorvragen blijven er meestal maar weinig argumenten over.....

Laatst bewerkt door een moderator:
weet de winkel waar zij het heeft besteld niet?

(+ lol @ traxxas en hpi topmerken)

weet de winkel waar zij het heeft besteld niet?

(+ lol @ traxxas en hpi topmerken)

Noop, mijn dochter griste de folder en zei...DATISUMMMM.
Eer dat ik het door had, was ze al begonnen met bestellen.
De beste man kon die auto verder ook niet.

Back