Wat doet 'ie daar eigenlijk? De gloeibatterij op de plug zetten? Of was hij gewoon niet zo tevreden over de kleptiming?
even motor stoppen, nieuw gloeiplugje erin draaien en weer doorvliegen :lol: of hij tenkt even bij.. (vooraan :? trouwens niet logisch) haha
Hé, Erwin ben jij dat? :wink: Het zou je maar gebeuren, je motor slaat af maar je hebt geen zin om een noodlanding te maken, dus start je de motor maar even opnieuw op. (van buiten af)
Ach, zo`n oud cubje start je met èèn goeie handslag. Het zal wel zo`n pilootje zijn geweest die met z`n cubje lekker aan het zweven is geweest maar hem nu weer even moet starten :wink: Het kan natuurlijk ook een 50 uurs inspectie tijdens het vliegen zijn Moet kunnen :? Even serieus: Bij deze Cub wel die heeft de tankvulopening net voor de voorruit zitten. En het is ook nog een oud Cubje zonder electrisch systeem dus even de startknop indrukken is er niet bij Greetingz, Berto.
nee nee allemaal fout jongens :teacher: dit toestel is uitgevoerd met rubbermotor maar de vlieger had hem niet strakgenoeg op gedraaid dus hij kon net niet op het veld terug komen ,dus maar even opnieuw opwinden :lol: :lol:
Ik ken de achtergonden van deze "stunt" niet, het lijkt me meer een fotosessie stunt. En levensgevaarlijk. Hoe haalt die het in zijn hoofd. Een C172 kun je ook "aanduiken", zonder startmotor dus. Vaak genoeg geprobeerd (dik 160kt nodig...) Ik neem aan een J3 dus ook wel, zoveel compressie hebben die dingen niet...Je moet wel voldoende hoogte hebben om dit te kunnen doen. Normaal gesproken slaat een motor niet af, ook niet als je de fuel dicht draait. Hij blijft door de vliegsnelheid doordraaien, je moet hem éérst stallen om de prop stil te krijgen.
Het gaat toch gewoon om de grap. En de motor kan heel erg brak zijn waardoor steeds uitvalt, wel een erg grappige foto