Help!! Multiwii

Goedenavond, ik heb een Multiwii quad van een forumlid overgekocht.
Wat dat betreft ben ik compleet nieuw met het multiwii gebeuren.
ik gebruik voor de besturing, goedkope esky zender en esky ontvanger 6kanaals 35mhz.

Als ik mijn quad wil starten hoor ik al aan de motoren dat ie stottert zeg maar, het loopt niet in 1 mooie lijn.
Als ik ook maar iets Throttle geef dan flipt hij meteen over.
Nu heb ik em in mn hand gehouden en heb dan het idee dat hij naar welke kant ik hem ook opricht hij wil kantelen in die richting dat ik hem wijs.
Is er een speciale manier voor het plaatsen van de Gyro ? (WMP)
Er zit een clone versie van de WMP op. maar de vorige eigenaar heeft em ook gevlogen.
Nu hoor ik mensen denken vraag die dan maar dat is niet altijd even makkelijk.
Ik hoop dat iemand een antwoord voor me heeft zodat ik hem normaal kan gaan testen.

Mvg

Kijk hier maar eens rond, zeer leerzaam.
MultiWii additional HOWTO overview - RC Groups

Hier de positie WM+
a3627791-98-quadX.jpg

f. Question:How should the gyro values change in the GUI when the WM+ is correctly mounted?
Answer: (link)or this linkAvoiding flip overs
When the gyro is mounted correctly:
tilt left => negative values
pitch back => negative values
yaw left => negative values

De oplossing als hij verkeerd reageerd:

Quote:
Originally Posted by AdrenalinRush
...................

I'm pretty sure I put my WM+ in upside down....
eek.gif

When I tilt it to the left the right motor spins up and it tries to roll over in my hand..........
confused.gif

I'm such and idiot. I already glued it down in the foam as well. Is there any way to "code" it. Or am I going to have to cut it out, and resolder all the wires?

mad.gif
smiley35.gif
smiley35.gif
mad.gif
smiley35.gif
smiley35.gif
mad.gif

The front is to the left in the picture (Original WM+ not a clone)
To give you some orientation, the blue is the ground, the brown is the VCC on the board.

Thats no problem - you also can change this in the code.. look around line 457:

Quote:
gyroADC[PITCH] = + ( ((rawADC_WMP[4]>>2)<<8) + rawADC_WMP[1] );
gyroADC[ROLL] = + ( ((rawADC_WMP[5]>>2)<<8) + rawADC_WMP[2] );
gyroADC[YAW] = + ( ((rawADC_WMP[3]>>2)<<8) + rawADC_WMP[0] );
If you want to reverse one gyro axis simply put a minus after the equal sign, for example:

Quote:
gyroADC[PITCH] = - ( ((rawADC_WMP[4]>>2)<<8) + rawADC_WMP[1] );

Ik heb net de ESC,s gekalibreerd zoals het beschreven staat.
Er schijnt wanneer je dat doet dat je ook 2 piepjes hoort maar helaas bij geen 1 esc heb ik dat gehoord.

Naar alles weer naar behoren te hebben aangesloten volgens schema doen de motoren het nou helemaal niet meer. ze starten niet meer pfffff

Hoe heb je ze gekalibreerd?

Misschien kun je eens proberen om 1 motor, esc (en batterij) aan je ontvanger te hangen zoals bij een gewoon vliegtuig. Tenzij je dat al gedaan hebt...

Grts,

ik zou toch de zoldeeringen ff na lopen van de motor draden als i niet piept dan mist een speoel vermoet ik .
de piepjes komen uit de motor niet de regelaar.

je hoort normaal 2piepjes tijdens het calibreren dan zou die goed moeten zijn! Nu ik alles weer normaal heb aangesloten piept ie prima maar,ik krijg de motoren niet gestart!

Als je motoren wel werken als je ze rechtstreeks aan de ontvanger aansluit heb je waarschijnlijk niet genoeg stick uitslag. Deze moet tenminste het 1000-2000 berijk halen, komt hij niet onder de 1000 of boven de 2000 krijg je de motoren niet opgestart.
Controleer dit eens in de GUI.

Met een computer zender kun je de eindpunten instellen naar bijvoorbeeld 125%. Bij jou zender kun je alleen wat rommelen met de trim.

kijk eerst maar eens in de GUI voor de uitslagen.

Met een computer zender kun je de eindpunten instellen naar bijvoorbeeld 125%. Bij jou zender kun je alleen wat rommelen met de trim.

kijk eerst maar eens in de GUI voor de uitslagen.

Maar als ik dan alleen maar wat zou kunnen rommelen met de trim dan moet ik het toch ook zonder computer op kunnen lossen ?
Want ik heb de FTDI breakout board nog niet binnen dus kan hem nog niet aansluiten.

Aha nu word het duidelijker, ik dacht al wil je nu geholpen worden of niet. :mrgreen:

Probeer het eens met de throttle trim helemaal onderin.

Of met de rudder helemaal rechts.

Of beiden.

Back