Help!! Multiwii

Ik zou alles nog eens goed na kijken of het wel goed aangesloten is, als hij het hiervoor wel heeft gedaan zou ie het nu ook moeten doen.

De ESC calibratie nogmaals proberen.
-Full throttle
-Accu aansluiten
-Piep piep
-Throttle minimaal
-Piep
En klaar is ...

Mocht het dan nog niet lukken zul je toch moeten wachten tot je hem met de GUI kunt controleren.

Hehe ook dit heb ik gedaan maar na de eerste keer calibratie deed ie het niet meer, ik heb die calibratie ook niet goed gedaan, zoals jij het beschrijft heb ik ook geprobeerd maar hij geeft veel meer dan 1 piepje ook kwam er een melodietje! Hij doet het dus niet meer na mijn eerste foute calibratie.

Na de 2 piepjes direct de stick naar beneden, anders gaat hij in de program mode. Zorg wel dat de trim in het midden staat.
Dit doe je met alle 4 je ESC via de ontvanger.

....zucht..... Ook gedaan alles nagekeken en het goed aangesloten. Ik snap het echt niet! Zou het komen omdat ik de arduino mini pro daarna gereset hebt? Dat het dan toch software matig is? Kan niet wachten totdat die ftdi binnen is. 6 april besteld ben benieuwd.

Met een reset zou er niets in de software moeten veranderen.
Ik weet het ook even niet meer.

Als je hem bij Sparkfun hebt besteld zal hij zo binnen zijn, die verzenden heel snel.

Met een reset zou er niets in de software moeten veranderen.
Ik weet het ook even niet meer.

Als je hem bij Sparkfun hebt besteld zal hij zo binnen zijn, die verzenden heel snel.

Het vreemde is dat als je de esc+motor rechtstreeks op de ontvanger aansluit hij gewoon reageert dus start.
Dus kan me niet voorstellen dat een van esc,s of motors kapot zijn.
En hij piept ook nog rustig wanneer ik hem aanzet.
Als ik mijn YAW naar rechts duw gaat het groene lampje soms ook branden.
We zullen het meemaken, Kees hoelang duurt het ongeveer dan via sparkfun ? op hun tracktrace lijkt het wel of het nog steeds in de US ligt.

Als het groene ledje gaat branden moeten de motoren ingeschakeld zijn. Als je dan wat gas geeft gaan ze dan ook niet draaien?

Meestal heb je het binnen 10 dagen binnen. Die tracking werkt bij mij ook niet.

Als het groene ledje gaat branden moeten de motoren ingeschakeld zijn. Als je dan wat gas geeft gaan ze dan ook niet draaien?

Meestal heb je het binnen 10 dagen binnen. Die tracking werkt bij mij ook niet.

Nee helaas dan gaat ie ook niet draaien, weet je misschien nog iemand die het wel zou kunnen weten? En word de ftdi verzonden in een pakje of bubbel envelop?

Oke dank je,heb ik wat te lezen.
Verzenden ze zo,n klein productje in een in een doosje ?
dus dan moet ik wel zorgen dat ik thuis ben.

Zeg maar gerust DOOS! :eek:
Ik moest een half uur zoeken voor ik m'n Pro Mini terugvond... :yes:
Heb je de alternatieve winkels gezien in DE & UK gezien? Die leveren waarschijnlijk sneller. Je moet toch rekenen op zo'n 3-4 weken bij Sparkfun.

wat voor zender heb je lees netdat bij de graupner de endpunten op 125% moeten staan anders werkt het niet.
probeer dat eens.

Mijn zender is een esky 6kanaals van een belt-cp, geen computerzender dus.
Ik zou ook niet weten hoe ik dit moet oplossen.
Alles weereens opnieuw gecalibreerd nog steeds niets. het groene lampje op de arduino pro mini board gaat wel branden wanneer yaw rechts en throttle naar beneden.
Waarom gaan die rottige motoren niet draaien pffff.

toch vermoet ik dat het aan de endponts licht.
ik had het zelfde tot ik las dat ik met de end ponts op 125% moest zitten toen werkte het wel.

Tja maar ik heb de endpoints helemaal niet verandert eerst deed ie het ook gewoon.

En hoe moet je de endpoints veranderen van een esky zender ?

The motors still do not start or start but do not stop any more

You have to adjust the travel of your channels so it has a range from 1000 to 2000 on the GUI.
Most likely you need to extend your channel endpoints on your transmitter so the minimum & maximum request is changing from 1000 to 2000.
For Graupner/JR radio, it implies an ATV of 125% for all channels.
On most radios, the endpoints or travel adjusts must be increased to approximately 120% till140%. to get a 1000 to 2000 range in the GUI.
If this range is not matched, the arming level value can’t be reached on the yaw channel, and it’s not possible to arm the motors.
Before trying to operate the MultiWii copter, it’s important to set the end points with the help of the GUI.

Ik moet het dus in de GUI veranderen en op me zender maar nogmaals ik heb geen computerzender nog niet tenminste. En hoe kan het dat ie het niet meer doet na het foute calibreren van mij? Want daarvoor ging het starten prima .Heb trouwens daarna het goed geprobeerd maar nog niets...

Trouwens heel erg bedankt dat jullie allemaal meedenken.. Wil zeker niet ondankbaar overkomen. Maar niets schijnt te helpen. Toevallig mensen die in de buurt van Baarn of Stadskanaal wonen?

Nou eindelijk mijn FTDI binnen en komt het volgende probleem alweer (pfffff)
Als ik mijn arduino pro mini aansluit op de laptop (windows 7 ) en de multiwii 1.7config start, zie ik netjes het programma maar zodra ik mijn com aanklik (com36 meerdere opties heb ik niet) en ff wacht vervolgens op start klik gebeurd er helemaal niets. het tx lampje op de FTDI blijft knipperen. heb de zender aan gehad, uit gehad noem het maar op helemaal niets.

Iemand nog tips dat ik eindelijk eens iets kan doen met het apparaat ?
Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Back