Hallo Naza-kenners
Een vriend van mij is zijn eerste Hexa aan het bouwen, met een mooie set-up.
Het is een Quadcopter.com-frame met Tiger 2814-11 en DJI 30A Opto-ESC i.c.m. met een Naza M-V2 (met software 4.02)
Vanavond hebben we de zender, ontvanger en Naza geconfigureerd en ge-calibeerd. Alles lijkt goed te werken.
Ik heb echter nog weinig ervaring met de Naza M-V2, ik gebruik zelf een F450-frame, een Quadro-ESC i.c.m. een NAZA M-Lite.
Wanneer we de NAZA M-v2 'armen' gaan de motor in idle-mode draaien, de idle-mode stand staat op Recommended (in het midden) in de Naza-Assistant.
Echte wanneer je throttle (T) geeft lijkt het of motoren tot ca. 50% T bijna niet versnellen, wanneer je voorbij de 50% komt versneld het toerental ineens een heel stuk, oftewel de motoren gaan ineens veel sneller draaien. Het lijkt er dus op dat de T niet lineair is. Bij mijn Naza Lite is dit, dacht ik, wel geval.
Hoort dit gedrag bij een NAZA-M v2? Je kan blijkbaar min/max T-range niet calibreren bij een DJI 30A ESC heb ik her en der gelezen, dus dit kan het niet zijn. Er zitten nog geen props op de motoren, moet hij nog kopen, dus de motoren zijn nog niet belast. Als we in de Assistant de T-range bekijken loopt de T wel mooi lineair van 0 tot 100%, dus het lijkt niks met de zender-instelling te maken. Afijn, is bovengenoemd verklaarbaar?
Alvast bedankt voor de reactie!
Groeten,
Marco
Een vriend van mij is zijn eerste Hexa aan het bouwen, met een mooie set-up.
Het is een Quadcopter.com-frame met Tiger 2814-11 en DJI 30A Opto-ESC i.c.m. met een Naza M-V2 (met software 4.02)
Vanavond hebben we de zender, ontvanger en Naza geconfigureerd en ge-calibeerd. Alles lijkt goed te werken.
Ik heb echter nog weinig ervaring met de Naza M-V2, ik gebruik zelf een F450-frame, een Quadro-ESC i.c.m. een NAZA M-Lite.
Wanneer we de NAZA M-v2 'armen' gaan de motor in idle-mode draaien, de idle-mode stand staat op Recommended (in het midden) in de Naza-Assistant.
Echte wanneer je throttle (T) geeft lijkt het of motoren tot ca. 50% T bijna niet versnellen, wanneer je voorbij de 50% komt versneld het toerental ineens een heel stuk, oftewel de motoren gaan ineens veel sneller draaien. Het lijkt er dus op dat de T niet lineair is. Bij mijn Naza Lite is dit, dacht ik, wel geval.
Hoort dit gedrag bij een NAZA-M v2? Je kan blijkbaar min/max T-range niet calibreren bij een DJI 30A ESC heb ik her en der gelezen, dus dit kan het niet zijn. Er zitten nog geen props op de motoren, moet hij nog kopen, dus de motoren zijn nog niet belast. Als we in de Assistant de T-range bekijken loopt de T wel mooi lineair van 0 tot 100%, dus het lijkt niks met de zender-instelling te maken. Afijn, is bovengenoemd verklaarbaar?
Alvast bedankt voor de reactie!

Groeten,
Marco