Help: NAZA M-V2 vraagje

Hallo Naza-kenners

Een vriend van mij is zijn eerste Hexa aan het bouwen, met een mooie set-up.
Het is een Quadcopter.com-frame met Tiger 2814-11 en DJI 30A Opto-ESC i.c.m. met een Naza M-V2 (met software 4.02)
Vanavond hebben we de zender, ontvanger en Naza geconfigureerd en ge-calibeerd. Alles lijkt goed te werken.
Ik heb echter nog weinig ervaring met de Naza M-V2, ik gebruik zelf een F450-frame, een Quadro-ESC i.c.m. een NAZA M-Lite.

Wanneer we de NAZA M-v2 'armen' gaan de motor in idle-mode draaien, de idle-mode stand staat op Recommended (in het midden) in de Naza-Assistant.
Echte wanneer je throttle (T) geeft lijkt het of motoren tot ca. 50% T bijna niet versnellen, wanneer je voorbij de 50% komt versneld het toerental ineens een heel stuk, oftewel de motoren gaan ineens veel sneller draaien. Het lijkt er dus op dat de T niet lineair is. Bij mijn Naza Lite is dit, dacht ik, wel geval.

Hoort dit gedrag bij een NAZA-M v2? Je kan blijkbaar min/max T-range niet calibreren bij een DJI 30A ESC heb ik her en der gelezen, dus dit kan het niet zijn. Er zitten nog geen props op de motoren, moet hij nog kopen, dus de motoren zijn nog niet belast. Als we in de Assistant de T-range bekijken loopt de T wel mooi lineair van 0 tot 100%, dus het lijkt niks met de zender-instelling te maken. Afijn, is bovengenoemd verklaarbaar?

Alvast bedankt voor de reactie! :D

Groeten,
Marco

Bij de V2 blijven de motoren na het armen idle lopen totdat de gasknuppel hoger staat dan het midden.
Vooral handig voor mensen die de gasknuppel op een veer hebben.
Dus, armen, knuppels in het midden, langzaam gas geven en hij stijgt op.
Na het opstijgen reageert de gasknuppel wel lineair.
Maw, wanneer je in de vlucht de knuppel onder het midden hebt staan zal ie dalen.

Bij de naza light reageert het gas wel vanaf de laagste stand.

Mooie uitleg.
Goed om te weten, lastig als je allebei hebt. Toch maar de stick centreren denk ik, maar ben al te veel gewend aan de oude throttle stijl denk ik

Yep ben de "uitvinder" van de zelf centrerende stick, wil niet meer anders bij naza!
Bij andere controllers gaat de schuif er weer op ;)

Okido, niks mis dus, zit gewoon in de V2 gebakken en verschilt van de Lite.
Bedankt voor de reactie's, dat wordt dus props erop, lipo's eronder en zijn eerste maiden flight.
Komt goed!

We hebben trouwens allebei een FrSky Taranis aangeschaft.
Wat een ideaal ding met veel mogelijkheden en telemetrie. En goed te programmeren via Companion9 ( moet je wel effe doorkrijgen, maar er zij zat templates te vinden, welke je weer kan personaliseren)
Ondersteund ook S-bus. Je krijgt een hoop voor niet al teveel geld.

Back