Hallo vliegers,
Ben de eigenaar van een nieuwe onbevlogen Miss Wind E50 en gister een maiden gedaan die uitliep in een crash...helaas en balen is zachtjes uitgedrukt.
Nu ben ik zoekende naar iemand die me kan wil helpen met het uitlezen van mij Hacker regelaar door middel van een masterbox van hacker
Gister dus met een ander erbij voor controle de maiden gehad, drie minuten vliegen, beetje half gas en wat simpele rondjes ivm het uittrimmen.
Ik denk dat ik zelf de domme fout heb gemaakt om niet de regelaar in te stellen. Lipo aangesloten met gasstick omhoog (full) en daarna stick naar beneden ivm full range van de gas.
Wat ik achteraf niet gehoord heb zijn de piepjes van herkenning voor de 6S lipo en denk dat daar de fout ligt. Maar zeker ben ik niet.
Na ongeveer drie minuten vliegen stopt de motor, gas terug en weer een beetje gas geven. (zat niet hoog meer) na paar seconden stopt weer de motor en dus weer gas stick terug en weer klein beetje gas geven.
Helaas zat ik net voor de noodlanding (toestel beetje scheef door de bocht) en weer geen power. Stall over de zijde en ongeveer vanaf vijf meter de grond in.
Nou daar sta je dan met donderwolken boven mijn hoofd, toestel ophalen en checken. Motor ZEER heet en je kunt hem bijna niet aanraken en dit was na een paar minuten na de crash.
Mijn vraag is dus of het misschien nog een andere oorzaak zou kunnen zijn en wie mijn regelaar kan /wil uitlezen om te checken of daar de fout zit.
Hacker motor en regelaar waren nieuw en onbevlogen. Type
Lipo nieuw en voor 97% vol.
Type Hacker Jeti Basic 70SB
Alvast bedankt voor de informatie.
Mathijs
Ben de eigenaar van een nieuwe onbevlogen Miss Wind E50 en gister een maiden gedaan die uitliep in een crash...helaas en balen is zachtjes uitgedrukt.
Nu ben ik zoekende naar iemand die me kan wil helpen met het uitlezen van mij Hacker regelaar door middel van een masterbox van hacker
Gister dus met een ander erbij voor controle de maiden gehad, drie minuten vliegen, beetje half gas en wat simpele rondjes ivm het uittrimmen.
Ik denk dat ik zelf de domme fout heb gemaakt om niet de regelaar in te stellen. Lipo aangesloten met gasstick omhoog (full) en daarna stick naar beneden ivm full range van de gas.
Wat ik achteraf niet gehoord heb zijn de piepjes van herkenning voor de 6S lipo en denk dat daar de fout ligt. Maar zeker ben ik niet.
Na ongeveer drie minuten vliegen stopt de motor, gas terug en weer een beetje gas geven. (zat niet hoog meer) na paar seconden stopt weer de motor en dus weer gas stick terug en weer klein beetje gas geven.
Helaas zat ik net voor de noodlanding (toestel beetje scheef door de bocht) en weer geen power. Stall over de zijde en ongeveer vanaf vijf meter de grond in.
Nou daar sta je dan met donderwolken boven mijn hoofd, toestel ophalen en checken. Motor ZEER heet en je kunt hem bijna niet aanraken en dit was na een paar minuten na de crash.
Mijn vraag is dus of het misschien nog een andere oorzaak zou kunnen zijn en wie mijn regelaar kan /wil uitlezen om te checken of daar de fout zit.
Hacker motor en regelaar waren nieuw en onbevlogen. Type
Lipo nieuw en voor 97% vol.
Type Hacker Jeti Basic 70SB
Alvast bedankt voor de informatie.
Mathijs