HELP: Nieuwe quad flipt om bij opstijgen.

Beste vrienden ik heb van de week mijn f450 clone uit china binnen gekregen, nu heb ik deze helemaal in elkaar gezet.
esc's gecalibreerd etc alle motoren gebalanceerd props op goede motoren gezet enz enz.

maar het probleem is dat wanneer ik wil opstijgen de voorkant ineens veel harder gaat draaien waardoor de quad naar achter toe flipt.

ik heb de quad in mijn hand gehouden en aangezet wanneer ik hem naar achteren kantel dan draaien de voorste motoren veel harder (lijkt mij dat dit dus juist niet moet)
als ik naar links of rechts kantel dan gaan de tegenovergestelde motoren harder draaien zoals het hoort.

hebben jullie mischien een idee wat ik fout doe?
het gaat om een multiwii 2.5 bord met HW25A30A esc's en 1000kv motoren in een x opstelling.

Alvast bedankt voor jullie hulp,

Tolga.

of een van je motoren draait verkeerdom, of je hebt een links of rechtsdraaiende prop verwisseld.

dat is de meest voorkomende fout.

er vanuitgaande dat je motoren volgorde vanuit flightcontroller zeker klopt alsmede de instellingen (type quad etc)

Klinkt als verkeerde motorvolgorde of iets in die richting.
evt je elevator kanaal reversen. (met alle sticks naar rechtsboven geduwd horen in de GUI alle balken volledig uit te slaan)

Links voor en rechts achter draait met de klok mee en rechts voor en links achter draaien tegen de klok in en alle props blazen naar beneden en hebben de opdrukjes naar boven toe.

motor links voor zit op pin D3
rechts voor op D9
rechts achter op D10
Links achter op D11
en het pijltje wijst naar voren toe.

bej3uf.png

dit doet mijn zender als ik de sticks naar voor zet
96b4vo.jpg

Dan zou je gyro input inversed staan lijkt mij.

Bordje in de juiste richting gemonteerd of opgegeven hoe deze zit. Je kunt hem namelijk draaien maar dan moet ie het wel weten welke kant op. Bij Naze32 dan.

Al eens met rustig draaiende motoren in je handen gehouden en dan bewogen.
Alles moet een tegenwerkende kracht opleveren.
En volgens de sticks juist de kant op waar je naar toe stuurt.

Doe ook eens een Acc kalibratie en bij full board ook magneto kalibratie.

Daarbij alles in baseflight controleren of het ook klopt. Als dat bordje daar mee werk gezien het geen Naze is zoals ik denk te zien.
Dus dat alle balkjes in het programma de juiste kanten op gaan.

Laatst bewerkt:
Btw als ik het zo zie heb je ergens een mix aan lijkt het?
Of komt dat omdat je throttle ook voluit staat. Graupner is dat kanaal 1 vandaar de verwarring hier.

Anders moet je toch echt maar 1 balkje zien.
Mulitcopters vliegen in normale vliegtuigen modus zonder enige mix.

Reset je geheugen en probeer het nog eens.

en de balkjes in je zender zeggen geen drol, je moet ze in de gui van je bordje op de pc kijken !!!

zender staat op ariplane/glider mode
mix staat ook uit
zoals eerder vermeld links en rechts kantelen corrigeerd ie wel goed. maar als ik hem achterover kantel in mn hand dan gaan de voorste motoren hander draaien terwijl juist de achterste moeten corrigeren

ik kan helaas nog niet in de software kijken omdat ik geen ftdi kabel heb deze moet als het goed is morgen binnenkomen.

Klopt je stuur commando wel?
Dus als je naar voren drukt wil hij ook naar voren?
Of alleen gyro correctie inversed.

Zal wel software instelling zijn maar anders 2 voor en 2 achterste motor servo stekkers wisselen.
Roll blijft dan gelijk. Alleen Yaw moet je dan nog testen.

Maar het hangt er dus vanaf wat hij precies doet.
Meestal staan de basis setting in die printjes op quad en goed ingesteld dus zou een verkeerde stekker volgorde de eerste optie zijn.

Gewoon beetje proberen en anders wachten op je kabel.

Makkelijke van Naze32 is gewoon micro USB. Geen losse printjes e.d. nodig om hem aan de PC te hangen.

Bedankt voor jullie snelle reacties!!!

alles klopte volgens het aansluit schema wat op internet staat maar ik zag in de gui dat wanneer de motor rechts voor gas hoort te geven de motor rechts achter dit deed.
de pinnen op het bordje kloppen dus niet :D
ik heb dit omgewisseld, bord geflashed met multiwii 2.3 en tadaa m'n quad ging de lucht in!!
na het flashen had ik wel het probleem dat de sensoren niet meer werkten, heb ik opgelost door in de sketch een hk board te selecteren die komt het meest overeen (crius se zorgde voor dat geeen enkele sensor meer werkte)

wel gevaarlijk in de woonkamer dus meteen uitgezet, zodra ik tijd heb ga ik het callibreren buiten want hij stuurt een beetje naar links.

alleen nog een probleem dat chanel 6 niet meer werkt na het flashen iemand een idee?

als ik verder nog vragen heb zal ik het in dit topic zetten.

nogmaals bedankt!

Back