Help nodig met begginen met nitro rc auto's

Hallo mensen,

Ik ben nieuw op dit forum en wil graag beginnen met rc modelbouw.
Ik wil een nitro rc auto kopen en ik heb een aardig budget.
Nu wil ik graag weten waar in Noord - Limburg een goede rc winkel is, en welke auto er aangeraden wordt.
Ik wil graag een on-road auto, die best wel makkelijk is te onderhouden en niet snel kapot gaan!

Alvast bedankt voor de hulp

Jimmy94

Ik zal hier wel ff mijn woonplaats en budget invullen.

Budget: Ongeveer 500 Euro

Laatst bewerkt:
voor de een is een aardig budget wat anders dan voor de ander, dus kun je iets nauwkeuriger zijn?

in Roermond lag ooit maasmodelbouw, maar die zijn gestopt volgens mij. in Montfort ligt zwaluw modelbouw, maar daar blijf ik persoonlijk liever weg.

je kunt evt ook je woonplaats invullen in je profiel.

heej,

Ik kom zelf uit beesel dus dat is wel in de buurt;)
modelbouwwinkels liggen er niet veel. idd maasmodelbouw en luthart, die beide gestopt zijn (luthart nog een paar producten van tamiya volgens mij)

de zwaluwmodelbouw, ik wil niemand afkraken, maar doe het niet(A)

in broekhuizenvorst (bij horst) ligt ook een modelbouwzaakje, m&b shop. dit zal wel iemand zijn die het er in de avond uren bij doet, gezien zijn openingstijden. Hij kan verder wel aan heel veel merken komen en verkoopt ale modellen van hpi volgens mij. Heb geen idee hoe de kennis van deze man is maar in elk geval meer als die man en vrouw van de zwaluwmodelbouw(A)

groetjes!

Hoi
in maastricht heb je Shamrock.
die heeft op het gebied van auto's nitro of electro zat staan.
oke is wel zuid limburg maar ze hebben daar een ruime keuze veel onderdelen en niet te vergeten ook verstand van zaken.
dus als je in de gelegenheid bent om daar te gaan kijken zou ik dat zeker doen.
voor mij als boten en subbouwer is het wat minder maarja je kunt niet alles hebben.;)

p.s ze sturen volgens mij ook dingen op.
Shamrock-Maastricht.nl

Inderdaad. Shamrock modelbouw is een optie. Ze zijn niet al te duur. Maar zoals ik van vrienden heb gehoord, geven ze hele slechte service. Wat ik dan zou doen, als ze goedkoper zijn, lekker je on-road auto daar gaan kopen. En de rest, onderdelen dus, bestellen via internet. De HPI RS4 is een optie. Die gaat 80 Km/h.

Inderdaad. Shamrock modelbouw is een optie. Ze zijn niet al te duur. Maar zoals ik van vrienden heb gehoord, geven ze hele slechte service. Wat ik dan zou doen, als ze goedkoper zijn, lekker je on-road auto daar gaan kopen. En de rest, onderdelen dus, bestellen via internet. De HPI RS4 is een optie. Die gaat 80 Km/h.

Doe jij maar ff geen tips geven want je kan voor jezelf niet eens velgen plus band vinden. Laat staan iemand anders helpen.

Is mischien een kyosho faser iets voor je ? Als ik het goed begrepen heb zijn het vrij stevige, en vlotte wagens met niet al te veel ondehoud.
En het ligt zeker binnen je buget.Dus zou je ook nog option\spare parts bij kunnen halen.

Jeltecool: let svp even op de datum van de laatste post.
Dit topic is al een jaar over datum!

net als het andere topic trouwens, waar je in reageerde..........

Laatst bewerkt:
ik ben nu ook aan de nitro on-road begonnen en heb een Tamiya TG10-MK.2Sen heeft volgens mij ook niet zo veel onderhoud nodig.
alleen na het rijden een druppeltje afterrun .
de kit kost in japan rond de 200 euro, maar daar moet volgens mij dan nog wel alle electronica bij en motor.
de bodemplaat is ong. 5 mm dik en heeft 2 versnellingen met schijfremmen en gaat rond de 70 km/h.
hij is dus ook wel degelijk.

zie maar of je het wat vindt.

Back