Ik ben op zoek naar siliconen brandstofslang met een buitendiameter van 3,9 mm. Deze heb ik ooit (1998) gekocht bij Hobby-in Waalwijk en werd blijkbaar gebruikt voor kleinere methanol verbrandings motortjes maar kan deze slang nergens meer vinden!
De maat was precies goed voor de remmen die ik gemaakt heb voor mijn F15, de normalere 5-6 mm slang was té dik, had té veel druk nodig om fatsoenlijk te remmen. Ook kon ik dunnere remtrommels maken zodat deze mooier schaal in de velgen zitten. Nu groot delema, brandstofslang raakt op en kan nérgens meer deze maat vinden! Ik kan nog één rem reparatie doen voor het op is en vlak voor seizoen zit dat niet lekker.
Iemand???? :?:
Wedstrijd seizoen staat voor de deur dus tijd om zaakje weer in orde te maken. Onderstel en turbine gaan er dan uit om te inspecteren. Bij de laatste vlucht van afgelopen jaar had ik al geen remmen meer, moest dus nog nakijken. Een scheurtje in de slang was oorzaak, had het tóch 3 jaar uitgehouden!
Compleet onderstel is zelf gemaakt, retract unit heb ik gekopieerd van de oudere Rom-Air retracts. Strut is gedraaid/gefreesd uit aluminium en een normale spiraalveer zorgt voor de vering. Demping wordt verzorgt door hele dikke siliconenvet tussen de schuivende delen, werkt echt briljant
Kan het model behoorlijk hard op het beton kwakken :? en stuitert geen milimeter meer op, blijft gewoon aan de baan geplakt! Echte aanrader voor alle modellen met dit type veer struts (Zoals ook de bekende van Robart)
De remtrommels zijn van aluminium gedraaid, in een sleuf ligt de siliconen slang. Dit deel zit vast aan de strut. De holle binnenzijde van de wielvelg schuift daar precies overheen en kan met een speling van ongeveer 0,5 mm vrij draaien. Via een luchtschakelaar komt er perslucht in deze slangen zodat ze opzwellen en zich vast zetten tegen de velg trommel. Kracht genoeg om het model op vol vermogen stil op de baan te houden, kan die turbine eerst optoeren zónder 15 meter baanlengte verloren te hebben.
Hieronder F15 in onderhoud......:
Groet,
Gerald


De maat was precies goed voor de remmen die ik gemaakt heb voor mijn F15, de normalere 5-6 mm slang was té dik, had té veel druk nodig om fatsoenlijk te remmen. Ook kon ik dunnere remtrommels maken zodat deze mooier schaal in de velgen zitten. Nu groot delema, brandstofslang raakt op en kan nérgens meer deze maat vinden! Ik kan nog één rem reparatie doen voor het op is en vlak voor seizoen zit dat niet lekker.
Iemand???? :?:
Wedstrijd seizoen staat voor de deur dus tijd om zaakje weer in orde te maken. Onderstel en turbine gaan er dan uit om te inspecteren. Bij de laatste vlucht van afgelopen jaar had ik al geen remmen meer, moest dus nog nakijken. Een scheurtje in de slang was oorzaak, had het tóch 3 jaar uitgehouden!

Compleet onderstel is zelf gemaakt, retract unit heb ik gekopieerd van de oudere Rom-Air retracts. Strut is gedraaid/gefreesd uit aluminium en een normale spiraalveer zorgt voor de vering. Demping wordt verzorgt door hele dikke siliconenvet tussen de schuivende delen, werkt echt briljant


De remtrommels zijn van aluminium gedraaid, in een sleuf ligt de siliconen slang. Dit deel zit vast aan de strut. De holle binnenzijde van de wielvelg schuift daar precies overheen en kan met een speling van ongeveer 0,5 mm vrij draaien. Via een luchtschakelaar komt er perslucht in deze slangen zodat ze opzwellen en zich vast zetten tegen de velg trommel. Kracht genoeg om het model op vol vermogen stil op de baan te houden, kan die turbine eerst optoeren zónder 15 meter baanlengte verloren te hebben.
Hieronder F15 in onderhoud......:

Groet,
Gerald