Help! Oplader werkt niet?

Hallo allemaal,

Ik heb eergisteren een skyrc en5 lader gekocht.

94b73f9f9dc43d9f8aca83fb1eae955f.jpg

Nu is mijn probleem, dat hij eigelijk bij het aansluiten van de accu het lampje constant rood zou moeten branden en vervolgens op groen springen als de accu vol is.

Als je de accu niet aangesloten hebt blijft het lampje normaal gesproken groen knipperen maar dit blijft de lader dus ook doen als de accu aangesloten is!?
Dus hij laadt niet...

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Laatst bewerkt door een moderator:
hoi,

je kan met een multimeter de accu's checken aan rood en zwart,
zit daar überhaupt spanning aan,
zo ja, stop de accu's een klein tijdje toch aan de lader
en ga vervolgens nog een keer meten,
is geen verandering, is het de lader,

was het een tweede hands, bel de verkoper,
is het een nieuwe, is het garantie.

suc6, Uwe

Dat is het nadeel van een lader zonder meetfunctie.
Het draait allemaal om wat er met de accuspanning gebeurt en dat kan je ook met een multimeter controleren dan weet je wat meer.
Als je die niet hebt kun je er een kopen maar dan kan je net zo goed een duurdere lader kopen want nu is terug naar de winkel misschien de enige optie.
Meest waarschijnlijk is echter dat de accus rot zijn waar door de spanning meteen naar het maximum gaat en dat ziet de lader als accu is vol.
Maar nogmaals meten is weten.;)

Laatst bewerkt:
contact tussen de accu's niet goed
niet goed aangesloten
cel compleet total loss.

meten is weten, voor 25 eur (dacht ik) heb je een nette multimeter bij de praxis/karwei/gamma etc.

Wat zegt de verkoper van die lader? Het lijkt mij dat je die als eerste gaat benaderen met je vraag.

... nu heeft het iedereen al geschreven,

op de boel met de accu's of zonder
in de rugtas en naar de dealer,
die is ook zeker niet boos.

Groet
Uwe

Nou mijn probleem was eerder, dat ik in roermond woon en hem gekocht heb in het weekend in den bosch waar ik niet snel meer kom..

tsja, dan maar beter eerst meten,
wat komt uit de lader en wat zit in de accu,

en wat kapot is, is dan maar kapot,
als je dan 20 € voor sprit voor een 20 € lader .... ?

En de telefoon moet nog uitgevonden worden?

Heb je anders nog een andere accu om te proberen?

Deze hoeft niet meer uitgevonden te worden.. Heb multimeter gekocht lader is in orde.. Accu geef opeens 0.00 volt?

dus kabels van de in serie geschakelden accu's checken,
of is een of merdere accu's helemaal kapot ?

Gr. Uwe

Een accu was kapot, dus heb hem weggegooid [emoji14] en een nieuwe gemaakt

6474da82bc7686dd19b757a4c7c1dca1.jpg

e286cab5ec211f967d40ff6a41fb6364.jpg

7d225809c905d7b4f163d533f57bc86f.jpg

Alles opgelost..

Bedankt allemaal!

Met al die open contacten op de cellen is een kortsluiting snel gemaakt (dingen die mis kunnen gaan, gaan ook een keer mis). Met wat krimpsok is alles gemakkelijk te isoleren.

Mooi...en naar "die winkel" in Den Bosch hoef je niet te bellen, die hebben nooit tijd als er iets kapot is, ook wel s.e.r.v.i.c.e. genoemd

Met al die open contacten op de cellen is een kortsluiting snel gemaakt (dingen die mis kunnen gaan, gaan ook een keer mis). Met wat krimpsok is alles gemakkelijk te isoleren.

Krimpkous gaat niet werken. Zo te zien is dit een 4-cell setup voor een 1:12 auto, de cellen zullen netjes in sloten vallen waarna ze met een tape of klitteband worden vastgezet.

Back